View Single Post
Professor
Trådstarter
782
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
@H. H.
Du skriver at du leker med språk, mulig det, men det du skriver gir ingen som helst mening for noen andre enn deg.
For at språk skal kunne fungere til å kommunisere med, er det helt essensielt at man er enig om hva ordene betyr. Dersom du skal lage din helt egen definisjon av hva ord og sammensetning av ord betyr, blir det ganske enkelt helt fånyttes å prøve å finne noe som helst mening i det du skriver.

For meg fremstår du som en som er veldig høy på seg selv og tror å ha forstått noe andre ikke har forstått. .
Det du driver med er hverken lek med språk eller å formidle noe med dypere mening, du driver simpelt hen bare og rabler uten mål ogmening.

Mitt beste tips til deg, er at du stiger ned fra din høye hest og stikker fingern i jorda, alternativt, vente til du har landet fra det du eventuelt har inntatt av rusmidler før du skriver noe mer. Da vil det kanskje være mulig å forstå hva du forsøker å formidle, dersom du i det hele tatt har noen intensjoner om å gjøre deg forstått og ikke bare troller.
Vis hele sitatet...
Det er noe som stinker her. Du sier ting som:

"For meg fremstår du som en som er veldig høy på seg selv";

"Det du driver med er hverken lek med språk eller å formidle noe med dypere mening, du driver simpelt hen bare og rabler uten mål ogmening"

"Mitt beste tips til deg, er at du stiger ned fra din høye hest og stikker fingern i jorda,"


Hvem er det av oss som burde stige ned fra sin høye hest? Ifølge deg selv, sier du implisitt at du ikke høy på deg selv. At jeg rabler, som sier implisitt at du ikke rabler. Og at jeg burde stige ned fra min høye hest, som impliserer at du ikke er på din høye hest.


Godt spilt. Men hva om ingen er høyere på seg selv enn den som mener at andre er høye på seg selv, og samtidig tror at de (selv) ikke er høye på seg selv.

Du har jo tydligvis helt forstått situasjonen akkurat slik den er. Samtidig er du ikke høy på deg selv og du rabler ikke, du har fingeren i jorda, du er rett og slett fornuften selv. og du vet akkurat hvor folk er, og hva de sier. Det er jo fantastisk. Gratulerer!

Noe stinker veldig her.

Janteloven:
Du skal ikke tro at du er noe.
Du skal ikke tro at du er like så meget som oss.
Du skal ikke tro du er klokere enn oss.
Du skal ikke innbille deg du er bedre enn oss.
Du skal ikke tro du vet mere enn oss.
Du skal ikke tro du er mere enn oss.
Du skal ikke tro at du duger til noe.
Du skal ikke le av oss.
Du skal ikke tro at noen bryr seg om deg.
Du skal ikke tro at du kan lære oss noe.


Jeg føler at "osset" er i full virkning her, det liker ikke utfordringer.
Sist endret av Hans Høyhet; 28. mai 2019 kl. 01:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.