View Single Post
Ekstremt vanskelig når man er avhengig av benzo samtidig, spesielt når jeg gikk av begge to samtidig også. Har hatt mine sprekker, men jeg syntes det var enklere å trappe meg selv ned med Heroin enn Subutex. Ekstrem nattesvette, paranoia, angst på kanten til at selvmord konstant er et alternativ. Litt av det jeg gikk gjennom konstant, da jeg aldri kom meg helt av. Redselen for å gå tom mens du kjenner at de lette og første abstinensene som tåreflod, dårlig mage og rennene nese, var en konstant påminning om at de harde abstinensene var rett rundt hjørnet. Slitsomt liv, kjenner meg igjen i hva mange av dere sier, samt ekstrem dyrt.

I starten trodde jeg Subutex skulle være en vidunder medisin for problemene, men bivirkningene ble etterhvert for jævlige når toleransen var skyhøy. Samt at abstinensene satt mye lengre på dem.



Jeg kunne grafse meg gjennom 2gram om dagen. Ekstrem toleranse, 200mg Oxy gjorde meg bare frisk. På 320mg oxy kunne jeg få en små nod ut av det når jeg blandet det med alkohol og benzo. Deretter kom Subutex inn i bildet, tok bare halvparten av det når toleransen begynte å dvale nedover, mest pgs ceiling effekten. Sub i større doser gjør jo bare at den sitter lengre i kroppen, sub i små doser som 4-8mg gjorde at det bare varte i 8-12 timer om gangen. Jeg måtte finne en vei ut, deretter begynte jeg et strengt regime med meg selv hvor jeg trappet meg gradvis nedover med heroin isteden. Sniffet jeg det, fant jeg også ut at det kunne henge opp til 15 timer, husker ikke hva det blir metabolisert til i leveren igjen, men da hadde jeg en lang halveringstid. Deretter begynte jeg å røyke det, men bare når abstinensene kom, også da i ganske små mengder. Det har også enda kortere halveringstid 3-6 timer, men brukte det bare for å bli "frisk", det krever enorm viljestyrke, men det er absolutt mulig. Man vil jo helst nodde ut, så det å bare bruke det når man MÅ var ikke lett. Prøvde Kratom og ble helt frisk med det, skal dog sies at toleransen var ganske lav på det tidspunktet! Men Kratom hjalp mer enn jeg hadde trodd. Selv om benzo abstinensene fortsatt hang og greip meg i en berg og dalbane med tankekjør konstant. Men det var absolutt verdt det. Fra Ekstrem toleranse til moderat toleranse -> til nesten ingen toleranse. Så der er jeg nå..