View Single Post
Trådstarter
17
Jeg skrev et langt inlegg der jeg hadde mange gode poeng men da jeg skulle svare klarte ikke freak å poste tråden så nå må jeg skrive alt på nytt og ettersom jeg ikke husker alt og ikke orker blir det veldig kort.

Hvis vi vil beskytte barna og ungdommen er det mye bedre å undervise dem til ansvarlig rusbruk. Skolene burde lære elevene hva rus er og fortelle hva rus som er farlig og skadelig og hva som er mindre skadelig og dermed la ungdommen få bestemme selv hva de vil gjøre men da har de hvertfall kunnskap om hvordan de skal gjøre det. Sånn som systemet er nå gleder ungdommen seg til de blir 18 og med en gang så drikker de seg dritings på byen med null kontroll fordi ingen har lært dem ansvarlig drikking. Barna har også mye lettere for å velge et eller to rusmidler om alle er avkriminalisert fordi du ikke trenger noe mer, men når det er ulovlig vil alle rusmidler gå under en kam.

Når det kommer til det svarte markedet her i Norge, og hvordan avkriminalisering gjør det lettere å selge på gaten så er det noe vi bare må finne oss i. Det er like lett å bestille rusmidler fra internett som å kjøpe dem på gaten, det er faktisk tryggere og lettere og bruke dark market ettersom du aldri har kunnskap til hva du kjøpet på gaten med mindre du tester det. Det kommer alltid til å være rusmidler i hele verden til envher tid.

Når det kommer til misbrukere vil antall misbrukere gå ned da samfunnet vil slutte å gjøre sterkere stoffer ettersom at livet allerede er bra (se the rat park experiment).

Når noen sier at kostnaden for rehabilitering vil koste mye og helsevesenet penger så glemmer de også de store summene som kunne blitt tjent av å skattelegge cannabis og overskuddet kan gå til helse, skole og sosiale tjenester. Cannabis industrien er en av de nyeste og største industriene med stort arbeidsmarket noe norge trenger ettersom det er få jobber for ungdommen. Det skaper jobber for mange yrker samtidig som å få tilbake hempen som kan bygge billige bygninger osv.

dette ble utrolig mye dårligere enn første gang jeg skrev det, men noen ganger går de beste tankene rett i dunken.

Min mening er at skolen skremmer ungdommen vekk fra rusmidler, som samtidig gjør dem veldig nysgjerrig. Fra vi er små blir vi lært opp til at hasj er djevelens plante og før du vett ordet av det så er du på heroinen, noe som ikke er sant i det hele tatt.

Etter å ha vært i et rusmiljø i mange år kan jeg trygt si at lovverket ikke fungerer, selv om det stopper mange fra bruk vil det ALLTID være en gruppe som gjør det de vil, selv når de blir tatt vil de fortsette.