View Single Post
[quote]
Sitat av Gnarve Vis innlegg
Jeg ser ned på heroinister, nekter ikke på det. Sliter med å ha noen form for empati med folk som er feig nok til å avskrive seg alt ansvar og bli en eneste stor byrde for samfunnet. Ingen skylder meg en forklaring, det har jeg aldri sagt. Er bare en god mix av nysgjerrighet, irritasjon og sinne som gjør at jeg spørr.

Og jeg har aldri møtt folk i 60-70 åra som gir etter for heroin eller blir avhengig før de blir født. Tror du har sett for mye film og du er ikke riktig person til å argumentere.
Vis hele sitatet...
Innlegget ditt bærer preg av selvhevdelse og behov for å å sparke nedover, men jeg kommer med et lite bidrag likevel.

Heroinavhengighet er en svært alvorlig sykdom som gjør tilværelsen for brukeren til et levende helvette. Pasienter som lider av sykdommen lever ofte i dyp ensomhet med enorme psykiske og kroppslige påkjenninger. I tillegg er det offentlige helsetilbudet begrenset, og svært få har penger til privat behndling.

Hvorfor starter enkelte med heroin? I noen tilfeller ligger det alvorlige psykologiske og følelsesmessige problemer i bunnen. Hvis personen ikke har ressurser rundt seg, kan det være veldig vanskelig å få hjelp. Til slutt velger den syke lettvinte, dårlige løsninger i desperasjon.

Men det finnes naturligvis ikke noe fasitsvar. Du ville finne et bredt spekter av bakgrunnshistorier.

Hvis du faktisk er så nysgjerrig som du påstår, foreslår jeg at du tar en tur til Nygårdsparken og snakker med folk der. Det høres ut som du kan trenge å utvikle mer forsåtåelse for mennesker i desperasjon og utvikle mer empati. Du vil i tillegg lære at heroinmisbrukere flest er helt normale mennesker med gode kvaliteter.