View Single Post
Ts kanskje dette egentlig kommer som bestilt? Du har passert 20, er vel på tide på kappe navlestrengen nå vel?
Du har drevet med greier du viste foreldra dine ikke ville akseptere, nå må du ta ansvar og stå for dine handlinger. Det vil du vokse på selv også, og det at foreldrene dine ser at du faktisk klarer deg selv vil nok gjøre at de lettere får tilbake tilliten til deg.

For meg virker det som om du krisemaksimerer litt her. Dette løser seg på en eller annen måte. Ja kjipt å gå gjennom et samlivsbrudd, men det er jo dine valg om å røke som har har ført til denne situasjonen. Når du har funnet deg en hybel så ordner ting seg. Og om du må bo et par uker hos fyrekompisen din, så er jo det også helt greit. Dine foreldre har bedt deg flytte ut, da har de ikke noe med hvor du drar. Selv om de føler at et evt. valg om å ta noen uker på sofaen til fyrekompisen bekrefter din hang til rus så er jo realiteten at de har gitt deg så kort frist at du må nok regne med å fikse noe midlertidig om ikke sjefen din viser forståelse.

Pust rolig og med magen. Dette løser seg og du kommer til å vokse på dette. En en måneds tid så har du egen boplass og er herre i eget hus. Da kan du røke om du vil, eller du kan la være. Da er det helt opp til deg. Lykke til.

@alge voldsomt til sinne da? Det må da være helt legalt for foreldre å stille krav til voksne barn som bor hjemme. Inkludert å si at de har nulltoleranse for illegale rusmidler. Ts tok et valg om å røke å må nå stå for det valget og ta konsekvensene. Det er jo endel av det å bli voksen. Er ingen grunn til å hevne seg, eller slutte å snakke med dem eller på annen måte forsøke å vri dette over på far og mor. Ts viste nok at han tok en sjanse ved å fyre hjemme på rommet.

Nei ta det som en voksen mann. Flytt og når du har kommet i orden ts så inviterer du foreldrene din på middag en søndag så snakker dere sammen som voksne mennesker.

Leste gjennom innlegget etter at jeg posta, ser det jeg skrev kan virke noe krast. Det var ikke meningen. Lykke til og det å flytte ut er en bra ting.
Sist endret av frtoretang; 4. september 2016 kl. 02:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.