View Single Post
Sitat av Gnarve Vis innlegg
Du har helt fullstendig rett i alt du sier. Stortinget ville eksistert i samme format som det gjør i dag og pappaguttene fra Bærum ville fortsatt fått Lexus i bursdagsgave, med eller uten bi-inntekter fra Vestlandet. Skal si jeg ble satt på plass her. Føler meg som en komplett idiot.



Hva mener du? Har jo lagt meg flat, denne nasjonen ble bygget på vilje og dedikasjon alene. Oljen er absolutt ikke årsaken til at vi er en velstående nasjon, overhodet ikke.
Vis hele sitatet...
Nå har du kommet med veldig mye bullshit i så og si hele tråden, så når du nå plutselig "legger deg flat" så virker det egentlig ikke særlig troverdig og noe du faktisk mener.

Føles litt som om du mener det du skriver i første sitat her, samtidig som du egentlig mener det sarkastisk/ironisk. Du rett og slett ikke føles som om du er en person som noen gang er i stand til å innrømme feil eller at du noen gang kan ta feil. Men heller mer som en som aldri tar feil om noe som helst, nærmest som at dine er ord er loven. Som med kongene i middelalderen og rundt den tiden.

Denne nasjonen ble til dels bygget med hjelp fra oljen, men ikke alene med kun vilje og dedikasjon, men heller hardt arbeid helt i starten, som ved rett etter 2. Krigen. Videre så tjente vi nok en del på inntekter fra fislenæringen og gruvedrift. Og selvfølgelig fra diverse selskaper. Før så tjente vi vel også mer på produksjon innenfor kategorien Militæret.
Det er nok også på andre områder vi hentet en del inntekter.

Det viktigste for Norge nå fremover er først og fremst å akseptere at vi ikke har en fremtid innen oljeindustrien. Innenfor naturgass industrien vil det derimot være en del å hente. EU og Europa generelt har nå også fått enda tydeliggjort ønsket og behovet vårt til å bli uavhengig fra Russland innenfor både olje og gass. Så innen gassindustrien vil det være svært mye å hente for Norge fremover.

Men Naturgassen vil etterhvert også ta samme vei som oljen. Ser for meg at oljen i svært stor grad være faset ut om 20-30 år. Det kan man allerede se ved å se på hvordan oljeprisen har utviklet seg og kommer til fortsette å utvikle seg mot de neste årene.

Naturgassen vil holde en del lenger, og der vil det være mye å hente i kanskje rundt 20-30 år til før den også vil begynne å bli faset ut og erstattet av annen teknologi. Sannsynligvis noe strøm- eller annen form for energi-basert.

Tipper naturgassen i svært stor grad vil være faset ut om 40-50 år. Det er et pessimistisk tall, som ofte pleier å være det korrekte. 30 år er mer optimistisk, men når det kommer til disse tingene, spesielt når det er relatert til klimaendringene så pleier det mest pessimistiske å bli det korrekte. Noe som skyldes egoistiske politikere, hvor vi fortsatt, utrolig nok, har klimafornektere. Folk som er mer opptatt av billig alkohol enn å bevare livet på denne planeten, fortsatt har FRP langt større oppslutning enn både Venstre, SV og MDG - De største miljøforkjemperne innen norsk politikk. Så lenge dette er faktum så er det bare idioti å ha noen form for optimisme.

Nå er det jo også blitt klart at det ikke blir noe stopp på 2.5 grader, tviler også sterkt på at det blir noe stopp på 3 grader.
KANSKJE kan man klare å få til et lite stopp rett før 5 grader.
KANSKJE, og kun visst verdens land de neste 10-20 årene vil intensivere forskningen og pengebruken på ny teknologi som tar på sikte å fjerne CO2 fra atmosfæren, såkalt CO2 fangst. Men jeg tror helt ærlig at CO2 fangst ikke vil være nok. Ser for meg at den endelige løsningen vil være noe som ingen har vurdert noe særlig enda eller tenkt på som en mulighet. Om 20-30 år så er dette ny teknologi som kanskje er blitt "oppdaget" eller forsket frem på.

Jeg forblir pessimistisk så lenge verdens ledere er gamle menn på 50 og mer, som egentlig ikke har noe særlig å tjene på å forhindre naturkatastrofer, siden de allikevel vil være døde når vi treffer på det verste. Det har jo allerede funket veldig bra for de som bestemte for.. la oss si 20 år siden.

De eneste av gamle menn som er verdt å gi noen sjanse på dette punktet er de med barn. Disse er de eneste som vil bry seg om hvordan jordkloden vil se ut som ETTER deres død.

Så har vi psykopatene. Det er kanskje på tide at man intensiverer og gjør absolutt alt man kan for å forhindre at de som sitter med makten er psykopater som utelukkende handler etter egne interesser.
Sist endret av einsteindragon; 6. mai 2022 kl. 22:47.