View Single Post
Hellu sommer-freaks

Har et par ting jeg gjerne vil få luftet litt på hos dere greie, snille freaks, å et par ting jeg lurer på ang. Quetiapine og Remeron etter ferdig nedtrappelse på ganske høyt forbruk av benzodiazepiner i ca 8-9år.

Uff, har tatt meg vell en uke før jeg faktisk tørde å skrive, å legge ut denne posten grunnet de mest sykeste, rareste abstinens symtomer og en heavy angst. (Aldri begynn med RIVOTRIL freaks, gaawd daamn).

Litt bak-histore -- Behandlig/Nedtrapping:
Avd. for rusmedising, i sammarbeid med rus, psykisk helse og fastlegen så ble jeg satt på en nedtrapping på Vival/Valium som gikk over 9 uker, med ukentlig pisseprøve hos fastlegen.
I disse 9 årene var jeg oppi 10-12mg Clonazepam(Rivotril) daglig, de siste 5 utav disse 9 årene, blandet også med Xanor 4-6mg i periodesvis og rundt en 12-14mg om jeg var uheldig å ikke fikk fatt på Rivotril.

De siste 2 ukene for ca 3måneder siden før jeg ble satt på valium, måtte jeg trappe ned fra ca 12mg Clonazepam til det laveste jeg bare kunne da jeg fikk rett å slett ikke fatt på mere grunnet Coranaviruset, og gatene gikk tom en periode.
Begynte da på pisseprøver hos legen å fikk valium, nedtrapping som det her:

Uke 1 - 35mg | Uke 2 - 30mg | Uke 3 - 25mg | Uke 4 - 20mg | Uke 5 - 15mg | Uke 6 - 10mg | Uke 7 - 7,5 mg | Uke 8 - 5mg | Uke 9 - 2,5mg | Uke 10 - 0mg

Har nå vært 11 dagen uten.
Fikk også skrevet ut Remeron 45mg og Quetiapine 200mg som jeg tart ca 1,5t før jeg legger meg. Dette tror jeg har hjulpet meg enormt på depresjon og søvn. Har prøvd å slutte før dette her også, cold turkey og nedtrapping et par ganger å endte da opp med depresjoner utav av denne verden å alle de tenkelige abstinense symptomer, har sikkert hatt hele listen til benzo-wiki page'n å enda litt til.

Et par spørsmål:
1. Quetiapine, er det noen her som har gått på disse over en periode, gjerne i forbindelse med nedtrappelse? Har vært innom benzobuddies, å ble ganske skremt da folk der opplevde kraftige abstinenser, søvn tap, angst osv. Med nedtrapping på denne medisinen. Noen sammenlignet det faktisk med benzo-slutt. Å det skremmer meg. Har aldri vært igjennom nokke så gale i hele mitt liv, dette toppet ALT!
2. Remeron, noen på samme side (benzobuddies) fortalte egentlig det samme som med quetiapinen. Er det virkelig så gale som folk skal ha det til? Kan rett å slett ikke se for meg at de skal bli så gale som med benzo-slutt.

- Har også pratet littegrann med legen, han sa det ikke kom til å bli nærheten like gale som jeg har hatt det. Men det sa han også med benzo når jeg har prøvd å slutte før å nå. Så har lært meg å ta det han sier med en klype salt.

3. Nå er jeg som sagt på dag. 11 uten valium. Vet det ikke finnes fasitsvar, men er det noen som har vært uheldig å endt på slike benzo-doser jeg har vært oppi? Over lengre tid? Som gjerne kunne komt med noen innspill? Eller har hatt noen i familien, venner som har vært på samme veien som meg? - Lurer egentlig på hvor satans lenge jeg må gå med alt dette drittet av symptomer

Beklager om dette ble litt rotete, er fortsatt rotete oppi hodet mitt, hehe Og tusen takk til alle sammen som leser, og masse tak til dere som kanskje har noen svar til meg

Ville også poste dette som en advarsel til de som gjerne tenker å begynne med benzo eller har gått litt på benzo. Please! For all del, vær så snill å prøv å kom deg vekk ifra det så fort du kan. Nå 11 dager etter nedtrappingen, går jeg fortsatt å skjelver på butikken, synet er hakkete, svetter renner, søvnen er begynt å forsvinne igjen, panikkanfall har faktisk begynt smålig å gi seg men de er der, bare ikke like kraftig og ikke like mange pr. dag. Sliter med å komme meg på bussen, men det går. Sosialsering har jeg rett å slett bar lagt på hyllen inntill videre, har sagt ifra til venner jeg ikke er frisk at the moment å samme til familie. Er litt med familie, preiker omtrent daglig på tlf, bare for å få "sosialisert" meg littegrann. ANYWAYS.. Nokk nå, hehe Beklager lang post. Er bare å spørre om hva enn du måtte lure på.
Thanks again for reading

Kan også komme med oppdateringer framover om det er ønskelig, å egentlig for min egendel Har så veldig lite lyst å havne utpå igjen, uff

Idag har egentlig vært en bra dag, dårlig søvn tho. Våknet hvertfall vær time, svett å jævlig, har nokk noe med varmen ute å gjøre å. Sitter med dører å vindu åpen alle veier
Sto opp i 12 tiden med støv på hjernen, har ikke orket å tatt huset på sikkert godt over en måned.
Så var utrolig deilig å våkne idag med støvsugeren i hånden omtrent var så lei, støv og hår overalt, røyter som en hund det må ha nokke med benzo-slutten å gjøre. Så ble det litt vasking av klær å sengetøy, en deilig, kald dusj deretter en tur på butikken å handlet meg en vannmelon, salat/pasta/kylling blanding å noen rundstykker. Heldigvis er det ikke noe i veien med matlysten, de dagene jeg skulle stresse litt med mat venter jeg rett å slett til kvelden etter jeg har inntatt quetiapinen å remeronen så kjem matlysten som bare det så i seng. Nå sitter jeg her å endelig fått postet dette her etter en uke fram å tilbake pga angsten Uff, jaja! Koser meg i solen å slapper av med nokke vannmelon Ha en ellers fin dag i solen alle sammen!
Sist endret av eRixn; 17. juni 2020 kl. 17:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.