View Single Post
Har ikke særlig greie på hvorfor du ikke liker grønnsaker. Men jeg spiste aldri grønnsaker før, men startet smått da jeg flyttet ut. Er senere blitt veldig glad i å lage mat, og spiser masse grønnsaker. Det er likevel helvete å komme til mormor og få hennes forferdelige grønnsaker. Jeg har ihvertfall vært på besøk hos mange som har frosne grønnsaker de koker opp i vann, som ender opp uten smak og vannete osv.

Jeg spiser kanskje fremdeles ikke så mye forskjellige grønnsaker, og holder meg hovedsakelig til blomkål, brokkoli, gulrøtter, løk, spinat. Og så lager jeg smoothie av bær osv. I begynnelsen laget jeg pure av grønnsakene, det anbefaler jeg på det sterkeste! Kok opp grønnsakene til de er møre, hell av vann, tilsett ekte smør, sitron/lime, kjør glatt med stavmikser, salt og pepper. Kan også bruke feks ingefær eller hvitløk etc. Liker veldig godt gulrotpure og brokkolipure. Lager også suppe av grønnsakene hvor jeg koker en halv brokkoli i buljong, tilsetter to store never spinat, sper med melk og kjører glatt med stavmikser. Liker også å grille grønnsakene i ovnen eller steke de i stekepanne. Hvis jeg absolutt skal koke gulroten, koker jeg bare halvparten av tiden sånn at den fremdeles er litt crispy.

Håper du klarer å finne ut av det, fordi jeg tror kroppen din hadde blitt glad! Ville satset på å prøve å lage gode grønnsaker (kanskje også kjøpe på feks bondens marked e.l.?) og venne seg gradvis til et kosthold med mer grønnsaker.