View Single Post
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av etse Vis innlegg
En mulighet er selvfølgelig at man crawler sidene først og lager seg en database, og bruker kjente vanlige navnstrukturer for å finne frem til filmnavnet samt oppløsningen. Dermed knytte ting opp mot f.eks. IMDB-linker. Dette betyr da at du selv må ha en server kjørende som hele tiden crawler torrentsidene du ønsker etter nye ting, samt fjerner linker som ikke lenger er gyldige. Fullt mulig, men temmelig vanskelig.

En annen mulighet er jo at man fjerner denne muligheten for at folk kan leite etter en film man liker. Altså rett og slett fjerner dashboardet - og heller forventer at brukeren vet hvilken film de vil se når de bruker applikasjonen din. Men da er jo nesten hele poenget med applikasjonen vekk. Men å lage en applikasjon hvor du lar brukeren søke etter en film, hvor du da videresender søket til ulike torrentsider, for så å parse resultatene og prøve å knytte de ulike navnene opp mot imdb og vise frem informasjon på en litt fancy måte burde være fullt mulig - men fremdeles betydelig vanskeligere enn det var å lage popcorn-time.

En problemstilling du uansett vil møte uten et API er at mange filmer er lagt ut som masse .rar-filer. Dette gjør det vanskelig, om ikke umulig, å streame filmen mens du laster ned. Så du avhengig av å sjekke hvilke torrenter som kun er filmen, og hvilke som er delt opp i .rar filer først. Dette kan bli en treg og tungvindt prosess.
Vis hele sitatet...
Det er faktisk svært få filmer som er i .rar. Sist gang jeg hadde .rar pakkede 720p filmer/serier må ha vært i 2012. Nå er jeg blitt rimelig snobbete med publichd 1080p x264 da, men jeg har da hatt bra mange forskjellige typer filmer og serier nede.

Muligheten til IMDB er jo ikke noe man trenger å stresse. Så lenge man får et slags kategorisystem med mulighet for å velge type kvalitet vil man være svært langt på vei.