View Single Post
Sosietær maniker
265
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Skjønner ikke hvorfor du retter dette som et spørsmål til meg, men la gå: Jeg postet bare intervjuet for å vise at dette ikke blir "dysset ned" eller noe tilsvarende konspiratorisk. At han skal unnskylde seg i intervjuet impliserer jo at han har skyld i spørsmålet, noe som er selve debattemaet. Det er ikke selvsagt at han burde unnskylde seg.

Det er jo selvsagt lett å være polemisk og klage over jens stoltenberg og så videre på nett, men dette er jo faktisk et ansikt til ansikt-intervju med en fyr som ble utsatt for et attentatforsøk og fikk mange av vennene sine massakrert. Jeg tror ikke han simpelthen spiller politiker når han svarer her.
Vis hele sitatet...
Helt generelt rettet, men siden det var du som brakte det på bordet, så tok jeg det derfra.

Spiller politiker? Han er politiker. Hvor mye han har blitt korrumptert av denne org. er et interessant spørsmål i seg selv. Er ikke likestilling, sosial utjevning og kamp for arbeideres rettigheter dette partiets største varemerker? Starten på en lang diskusjon som ikke hører hjemme her, men jeg håper vi enes om én ting; Hvilket språk du bruker, former deg som person. Exempli grata: Salaam aleykum, ittjnå, anleggsmaskinerførerkurs.

Fra mitt ståsted er ikke den som tøffer derfra i ferge helt uskyldig uansett. De skulle tatt opp svømmere eller hatt skam nok til å innrømme dødsangsten. Om man laster Pedersen eller ikke, så burde man ta høyde for at det er noen knuste mødre der ute som hadde satt pris på om lederen for AUF viste følelser. Var det ikke i seineste laget å stille i VG-Nett et år etter? Litt for lettvint spør du meg. Såvidt jeg husker så var han vel bare sinna og defensiv under den første tiden? Noen hjertevarm innrømmelse av skyldfølelse, på noe plan, har i hvert fall ikke jeg fått med meg.

Ja, karen har vært gjennom mye. Det vet vi. Vi vet også hva som forventes av en leder og hva andre har gjort i andre massakre. I etterkant synes jeg at skam er et minimum og raseri muligens en halvgrei erstatning. Jeg er ikke så sikker på om de som trenger det har fått noen av delene. Alt jeg har hørt er resirkulert AP-snakk. Men, men. Det er bare min askolerte mening. Kanskje de har fått sin dose følelser andre steder og det ikke er noen greie i det hele tatt. Allikevel. Jeg synes ikke det er rimelig av han å avskrive seg ansvar med fraser som «Det tror jeg alle har følt på.»

Og bare så det er klart, så klagde jeg ikke over Stoltenberg. Er vel ingen hemmelighet at jeg forakter alt han står for, men det var ikke det som var greia her og nå. Politisk retorikk egner seg dårlig til annet enn ... politikk.