View Single Post
Sitat av bigblackhawk Vis innlegg
Jaså ja, takk for bra svar forresten. Jeg leste meg inn i dokumentet deres og der står det at jeg skal jobbe i 8 timer 5 dager i uken, og at jeg blir betalt 1300 euro i måneden for det. Virker dette rasjonelt? Det er i Athen jeg tydeligvis skal til, så er det verdt det?
Vis hele sitatet...
Athen er bra. Fine vintre, men kan bli noen kalde dager. Prismessig så er det som ellers, beliggenhet i byen avgjør prisene.

1300 € er jo ikke fett akkurat for en nordmann men for en greker så er det faktisk endel over snittlønn. Det betyr at du klarer fint å leve på 1300 €. Om arbeidsgiver dekker bolig så får du god råd med 1300€.

Noen callsentre leier leiligheter som blir brukt som kollektiv. Er du heldig så og de har det så får du kanskje veldig billig husleie eller gratis husleie. Også er det jo en fin måte å bli kjent med dine kolleger på.

Athen har mye å by på. Er du historie buff så har du nok å gjøre det neste året bare rundt i byen. Om ikke så er bydelen Pireus navet for greske ferger og du kan reise ut til øyer i helgene, finne bra mat og overnatting og partyglade svenske damer

Har du noe på konto når du reiser ned så er det jo flott å vite at du har en buffer og at du ikke trenger å være boms om du ønsker å reise rundt i helger og ferier. Dette er jo ikke en type jobb du tar for å spare penger, eller for å bli rik. Du tar den for opplevelsen. For eventyret. Gleden ved å bo i et annet land i en periode.