View Single Post
Sitat av random67489 Vis innlegg
Det står at lunchen er betalt, det betyr at det er ikke din tid. Den tiden tilhører bedriften og ja du kan spise men ikke reise vekk i lunchen Du har 420 000 i året. 20 000 mer enn sjefen hadde trengt å gi deg. Andre i samme stilling har vel da 400 000 siden du fikk "snill gutt" tillegg på 20 000?

Tenker at bedriften er greit dekt inn. Det fremgår ikke av kontrakt at du skal ha ekstra betalt for lunch og det får du ikke heller. Om det er noen som kan ta en juridisk vurdering på kontrakten, og ordlyden i kontrakten ville jeg vurdert det før du legger frem et krav som brått forsurer miljøet. Spesielt om alt ellers er greit på jobben.

Hva med arbeidstid er det spesifisert i timer per uke eller 100%?
Vis hele sitatet...

Arbeidstid: Den normale arbeidstiden er 37,5 timer pr.uke, dette inkluderer en halv time betalt lunchpause.

Det står det ordrett i kontrakten.
Og jeg har en 100% timers kontrakt. Men jeg jobber 40 timer i uken da jeg ikke EIER min egen lunsj som du sier. Men jeg får jo ikke betalt for den halvtimen. Vanskelig å forklare..
Sist endret av questionmarkit; 25. oktober 2018 kl. 09:08. Grunn: Feil i orddeling