View Single Post
Nå er det viktig å skille mellom å gjenopprette tilgang til nettbrettet, og gjenopprette tilgang til Apple ID kontoen din.

Du spør om det første i åpningsinnlegget ditt. Og jeg leser det sånn at det er og det du spør Apple Support om. Og dette har du fått svar på. Send dem kvittering. Og da fjerner de Apple ID du registrerte på nettbrettet fra nettbrettet, og du kan registrere det på nytt.

Men så blir du sur siden det ikke gir tilgang til Apple ID. Og det stemmer. Og det krever en annen fremgangsmåte.

Du kan for eks ha registrert en alternativ adresse på kontoen din. Dersom du da glemmer passordet ditt og må tilbakestille det, uten tilgang til din egen konto, så sendes link til tilbakestilling til den alternative adressen.

En annen metode er sikkerhetsspørsmål. «Hvem var favorittlæreren din?», «Hva het det første kjæledyret ditt?» osv.

Men dersom du ikke har alternativ adresse eller husker hvem det er, eller husker svaret på sikkerhetsspørsmålene - hvordan forventer du at Apple skal vite at det er deg? Eller tenker du at det er greit at jeg kan ringe Apple, late som om jeg er deg, og få tilgang til kontoen din med alle meldingene, bildene osv?
Sist endret av nomore; 21. mars 2020 kl. 10:21.