Tråd: Ildprøve?
View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Der kom kommentaren jeg venta på.
Siden jeg hørte mye på Badspit som nevnte ''ildprøve'' så tilknytter jeg til noe som høres ut som fks ildprøve av det jeg har opplevd. Det er vel nærmere Dio Ramos som har et refreng som det her: Did they put you to trial, ville bare vite om det var noe mer til det. Å ja jeg er det lett påvirkelige å dumme nervevraket i vennegjengen til jeg nå ikke drar ut lenger med mindre jeg er på en rusmaraton i flere dagers/måneds tid.
Vis hele sitatet...
Det at Badspit nevnte det i en sangtekst har nok ingenting med saken å gjøre, spesielt tatt så ut av kontekst.
Det han rett og slett rapper om er at han har vært igjennom et helvete og vil opp og frem, det har ingenting med å bli "testet" av kamerater å gjøre.

"Did they put you to trial?" kan bety noe så enkelt som "tok de deg med til retten?" uten at jeg kjenner konteksten til resten av teksten da den ikke er å finne noe sted, ei heller noe gruppe/artist som heter "dio ramos" etter hva google eller spotify vil vise.

Du nevner jo også at du ikke drar ut lenger ved mindre du er på en "rusmaraton i flere dagers/måneds tid" noe som sier meg at du burde slutte å ruse deg når det er slik du blir av det.

Å lete etter svar på problemene dine i sangtekster blir rett og slett bare for dumt....