View Single Post
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Hvorfor går det ikke an å gro skjegg og trimme samtidig? Har lurt på dette lenge, googlet, men finner ikke noe svar. Hvis man kutter av den ytterste millimeteren, gjør det at håret vokser saktere? Hvorfor? La oss si at skjegget gror 5 mm, og man klipper av 1 mm. Vil skjegget da gro saktere enn ved å ikke røre det, gitt at man naturligvis ser bort fra lengden som er trimmet bort?
Vis hele sitatet...
Tror det handler mer om at skjegget skal få sin naturlige utvikling og lengde før du trimmer det tilpasset deg. Skjegg gror ikke identisk over hele fjeset, så ved å la det gro litt før man gjør noe med det får man dekt til eventuelle patches og gjevnet ut her og der.

Jeg har feks helt hvitt skjegg i store områder av fjeset som fører til at kort skjegg på meg egentlig bare ser ut som jeg har patcher med skjegg fordelt i fjeset. Litt lengde så blir det skjegg med litt hvitt i istedet.

Var forøvrig hos barber her for 2 uker siden, sa jeg skulle trimme det ned, men litt misforståelser gjorde at det gikk fra 2mnd skjegg til 5dagers... Så ut som jeg hadde mistet halve fjeset. Heldigvis har jeg god skjeggvekst og er godt i gang med groingen igjen