View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av StellaWild Vis innlegg
La oss si du er en arbeidsgiver da og vil jobb til en person, men du ønsker å vite mere om denne. Du snakker selvfølgelig med vedkommede, men man kan jo ikke ta alt hva folk sier for god fisk, og du vil gjøre reseach og finner ingenting om denne personen. Hverken om han har hatt jobb tidligere, interesser osv... Det er i dagens samfunn vanlig at man bruker nettet for å hente informasjon. Uansett om det er en nyhetssak eller ei. Poenget mitt er at jeg synes det er litt spesielt. For alt jeg vet kan han være en eks-kriminell som har skiftet identitet. Og gudene må vite hva han evnt ble dømt for.
Vis hele sitatet...
Det er det en CV og jobbintervju er for.
Jeg må også ytre min dype uenighet med utsagnet "Har man ikke noe å skjule så har man ikke noe å være redd for". Historien vår har mange eksempler på misbrukt av innsikt i folks privatliv.

Igjen må jeg presisere at folk er forskjellig, at du ikke ser noe feil i at folk brer seg ut på Facebook og Instagram betyr ikke at andre ikke gjør det. Helt ærlig talt synes jeg mindre om folk jo mer selfies de har på sosiale media.