View Single Post
La oss si du er en arbeidsgiver da og vil jobb til en person, men du ønsker å vite mere om denne. Du snakker selvfølgelig med vedkommede, men man kan jo ikke ta alt hva folk sier for god fisk, og du vil gjøre reseach og finner ingenting om denne personen. Hverken om han har hatt jobb tidligere, interesser osv... Det er i dagens samfunn vanlig at man bruker nettet for å hente informasjon. Uansett om det er en nyhetssak eller ei. Poenget mitt er at jeg synes det er litt spesielt. For alt jeg vet kan han være en eks-kriminell som har skiftet identitet. Og gudene må vite hva han evnt ble dømt for.

Takk for et reflektert svar @Dantello Er det vanlig at folk bruker sosiale media med falsk id? Er jo ikke så mye på sosiale media je heller, men googler man navnet mitt får man opp utdanning og arbeidsforhold fordi utdanningsinstitusjoner har lister med elever og samme med arbeidsplassen min som har vært i media noen ganger. Så på en eller annen måte havner folk på nettet.
Sist endret av StellaWild; 8. februar 2019 kl. 10:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.