View Single Post
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Jeg har opplevd et overgrep, så der bomma du grovt. Fint om du klarer å diskutere i en sammenhengende tekst, men ingen tvang.

Hva slags kilder har du i det hele tatt vært i kontakt med, hvis du ikke mener det er lagt frem bevis eller gyldig at sexarbeidere blir rammet sosialt skjevt? De får ikke pensjon, de kan få problemer med å få etterforsket vold, trusler og tyveri mot seg, de får ikke skattet inntekten sin inn til felleskapet, og politiets jakt på kunder gjør jobben deres vanskeligere. Dette er helt ordinære fenomen å bli kjent med fra sexarbeidere som kilder. Sexkjøpsloven driver aktiviteten under jorden og er derfor med å skape et hardere sexarbeidmarked i tillegg til å gjøre jobben mer utrygg, til en viss grad skaper den behovet for halliker og "beskyttelse" selv. Hva av dette er du ikke tror på?

Tror du ikke på at folk drar til utlandet og kjøper sex? Tror du ikke at rike, ressursterke mennesker i stor grad kan kjøpe seg ut av både narkotika og sexkjøpslovgivningen?

Det er den som vil gjennomføre tvang eller maktbruk, som må begrunne den. De tingene jeg tar opp som argumenter, er helt normale og gjentatt i debatten og fra sexarbeiderne selv. Må jeg oute dem med navn?

Støtter man loven, støter man per definisjon all bruk av den og alle resultater av den. Du kan ikke bare løsrive deg fra
de negative effektene som man faktisk kan dokumentere. At du ikke mener det dokmentert, er en enkel løsning.
Ingenting av det jeg har påstått om hvordan loven rammer sexarbeidere skjevt og hvordan den ikke praktisk kan håndheves mot alle,
er ekstraordinært eller nye påstander i debatten

Vil anbefale deg denne kontoen å følge på twitter fremover:
https://twitter.com/HilsenHannah