View Single Post
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
@ PI - bare hvis sexkjøpsloven har den gode effekten. Svært mange prostituerte jeg følger på twitter, er kritisk til sexkjøpsloven, og mener den gjør livet deres farligere og vanskeligere. Syns det er god grunn til å lytte til de aktive sexarbeidere som er i situasjonen, med høy prioritet. Amnesty nå tydelig tilhenger av endring her. Hvem er dine kilder og favorittlobbyister i spørsmålet? Vil heller ikke si at det er et helt udelt negativt syn på sexkjøpsloven blandt sexarbeidere, men blandt de som faktisk er synlige aktive sexarbeidere på sosiale medier, de favoriserer sterkt å endre eller fjerne sexkjøpsloven.

Det jobbes på en spesielt uetisk og fordekt måte på dette feltet, og du har aktører som driver lobbyisme mot endring av sexkjøpsloven via samme taktikk som politiet har brukt på rusfeltet; med eks-narkomane, som de sender rundt på skoler og seminar med totalt unyanserte, helt politiserte og til dels "betalte" synspunkter. Siden mange av mørkemenn-orgene på sexarbeid-feltet ikke har noen egne erfaringer eller enighet fra brukergruppa, så opererer de på den måten.

"Jeg er ikke for sexkjøpsloven av moralistiske grunner, men av sosiale."

Her tror jeg du rett og slett skriver feil i forhold til hva du selv egentlig mener, eller?

Det er etiske betraktninger bak de sosiale grunnene, så hele diskusjonen er i sin kjerne en moralsk/etisk diskusjon.

Ser intet poeng med å ta det ut av diskusjonen at det er en moralsk og etiske diskusjon med slike elementer.
Utvanne eller forvirre med å merkelig avgrense mot "det sosiale".

Helt greit å ha meninger om rett, galt, etikk og moral.

Faktisk bør man ha det.
Sist endret av meaculpaUIO; 6. november 2019 kl. 10:29.