View Single Post
FabelFreak's Avatar
Trådstarter
24
Sitat av Dough Vis innlegg
Dette skurrer jo bare mer og mer, du starter tråden med tidligere rusmisbruker. Er innom "sunt forhold til rus" og er nå på Rusomsorgen?

Familiemedlemmene har vel mobil med kameramuligheter for både bilde og video av denne parasitten som beveger seg. Dette høres helt vilt ut, psykose eller ei. Hvis det er noe i dette så synes jeg du skal starte med å snakke med familien om alt rusmisbrukere kan finne på. Ikke bare i psykose men også for å skjule og kunne fortsette med sitt misbruk. Familien er de første som hives under bussen. Høres for meg ut som dere blir lurt trill rundt av en klassisk kreativ rusavhengig som prøver alle andre utveier enn å erkjenne og å løse det reelle problemet.

Selvmedisinering med apotekvarer er en stor selvmotsigelse.
Vis hele sitatet...

Jeg er i utgangspunktet enig med deg, og har sett sånne ting i andre. Har selv vært i rusmiljø og vet mer enn øvrige familiemedlemmer her. Klart vi blir lurt, vi får selvsagt ikke vite alt.
Jeg tror nok også det er en mulighet for mer rusbruk enn vi er klar over, men jeg vet at adhd-diagnosen er riktig. Jeg har vokst opp med vedkommende. Så kjenner hen godt.

Det vi ser er en ung person som er svært engstelig og sliten, og som må ha hjelp.

Rusomsorgen ble involvert pga historien hens, og fordi selvmedisineringa gjør at hen ikke kan få vanlig psykiatrisk hjelp (traumebehandling, medisinering etc).
Jeg mener det riktige er å være helt nykter i 6 mnd, så ta imot hjelp fra psykiatrien, hva enn det innebærer.
MEN, vår mor og vår tante har begge sett tegnene til ormer sjøl. Det er derfor vi tenker det kan være hold i det han sier.
Har fått involvert vår ellers fraværende far nå, og håper han kan hjelpe på noen måte.
Det er vanskelig å gjøre noe, når jeg bor så langt unna, og har unger og et liv her jeg ikke kan reise fra.