View Single Post
Det verste er jo at du omtaler det som morgen, når klokken er 16.34..

Sitat av Ryehill Vis innlegg
jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har mye erfaringer fra skogen. men jeg vil antegligvis ikke reise alene de første årene. du misforstår hvis du trur jeg skal dra fra 1.klasse i vgs til skogen og bo der resten av livet, jeg skal reise rundt omkring i verden og se hva den har og by. jeg ska leve kjempemasse og kose meg.
jeg kan garantere at det blir mer skog vandring på denne karen. og det er da ikke umulig å bli mer erfaren? er det ikke det livet handler om?

"mye lettere å leve under kapitalismens reformer" hmm, jeg tillater meg å si at dette er en pysete tanke. som sakt er folk for avhenging og redde for sin økonomiske trygghet at istedefor å være fri, skal man være "trygg". når ble vi så pysete?

"empty pockets will allow a greater sense of wealth"
-Eddie Vedder
Vis hele sitatet...
Og jeg drister meg til å si at du er en tapt case allerede.. Retorikken din er jo helt sprø. Det virker ikke som at du ser hva som betyr noe i det hele tatt. Hvordan skal du betale for å reise rundt i hele verden? Eller det er det kanskje noen andre som skal? Hva skal du gjøre når du flytter til skogs? Lage ditt eget verktøy? Nei, det er det vell noen andre som skal. Hva skal du spise? Hvem skal du elske? Hva skal du lære, som du ikke kan lære å forstå bedre med noen år ekstra på baken? Og noen skoleår ekstra..

Jeg forstår ENORMT godt hvor alle disse følelsene kommer fra, for det er følelser det er, ikke rasjonelle tanker, men jeg har vært der selv, når hele verden ser ut til å være et mørkt hull hvor du har blitt dømt til livstid i arbeid og regningsbetaling, men tro du meg, det liver er flott, og du kan gjøre det til hva du vil, fullfør vgs, få deg en jobb og for eksempel bo i telt i skogen. Det løpet du har lagt opp i hodet ditt kommer til å falle i grus før du vet ordet av det. For meg var det to bestemte foreldre som måtte til for å innse det.