View Single Post
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Men dette her med at skolen "ikke er for alle" biter jeg rett å slett ikke på.
Vis hele sitatet...
Det finnes andre kilder til informasjon og kreativitet ved siden av skolen, og man trenger slettes ikke å være en outcast for at videregående skole ikke skal være noe for en. Personlig har jeg taklet hele videregående ganske greit, men jeg har forståelse for at ikke alle digger å forholde seg til forpliktelsene og det firkantede systemet, og man trenger ikke å hive dem i samme bås som horden med kjellerstonere som preker om hvor mye staten suger.

Ryehill,

Jeg skal ikke uttale meg om så mye siden jeg bare vet om noen av omstendighetene rundt livet ditt (mange her i tråden har en tendens til å dømme deg og fremtiden din uten grunnlag), men jeg vil oppriktig anbefale deg å bare fullføre videregående mens du enda har sjansen, for det er nå det er lettest. Tenk at du nå tenker på en helt annen måte enn du gjorde for to år siden - hva tilsier at du ikke kommer til å drastisk endre livssyn enda en gang i nær fremtid? Bare bli ferdig med det mens du jobber på siden og sparer penger til livsprosjektet ditt (for uansett om du misliker forholdet til penger og makt vi har utviklet i vesten eller ei kommer du til å trenge noen slanter).

La oss være ærlige, det galaktiske biblioteket ditt er ikke en bærekraftig kilde til informasjon, med mindre du bare har tenkt til å bli en buddhist isolert i et kloster. Men jeg forstår det slik at du sikter etter å gjøre noe annet enn å bli fastlåst i en kjedelig tilværelse. Kan forsåvidt legge til at jeg er hjertens enig i at å ligge steine som aper foran TV-en med søppelmat og lite variasjon ikke er noe man bør gjøre regelmessig

Hadde jeg vært i din posisjon, og jeg har kanskje vært i nærheten en gang, hadde jeg tenkt meg jævlig godt om før jeg offisielt droppet ut. Kunne det ikke vært aktuelt å søke seg inn på en kreativ linje hvor du kan uttrykke deg bedre gjennom skolearbeidet? Så kan du ha en liten drittjobb ved siden av så du får samlet opp litt dough til du er ferdig med skolen og kan gjøre utrolig mye fett. På fritiden får du mer enn nok tid til å røyke shazz og reise, om enn det er fjellturer eller trips til andre verdensdeler.

Men for all del, alt er bedre enn å være Streit Streitesen. Så hvis du finner ut at videregående blir uutholdelig uansett, så får du bare gjøre som du selv sier, og gjøre det beste ut av det og prøve å være så dedikert til det som mulig.

Drop out of life with bong in hand