View Single Post
Trådstarter
10
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Nei og nei. Ta en pause på ihvertfall ett par år. Gjerne mer.
Vis hele sitatet...
utdyp gjerne :P

Sitat av Katalysator Vis innlegg
Spørsmålet her er vel om du blir mer selvsikker, eller om du graver deg ned i et dysfunksjonelt hull.
Vis hele sitatet...
veldig relevant kommentar, takk for det!
jeg kan bare svare ganske direkte med å si at, nei jeg mener at jeg absolutt ikke graver meg ned i et dysfunksjonellt hull.
selvsikerheten har blitt boostet ganske mye. spessielt når jeg tenker på hva jeg kan oppnå hvis jeg bare vil det. har som sakt klare ambisjoner og tanker om hvordan jeg skal dyrke mitt eget liv. på min måte.

Sitat av Dsverre Vis innlegg
Jeg skjønner veldig godt hvor du er, jeg har vært der selv.
Men, du kommer til å angre..
Etter hvert som man blir eldre innser man hvilke kamper som er verdt å kjempe her i livet.
En av disse kampene som etter min mening ikke er verdt å kjempe, er det å slutte med skole fordi det er kapitalens måte å hjernevaske oss på..

Kampen må tas på en annen måte, og det største virkemiddelet i den kampen er kunnskap...
Grunnskolen og videregående er noe "tull", men man trenger det for å gå på universitet og universitet er noe helt annet enn "skole".

Jeg har gjort noen antakelser her, men ja, jeg tror de kan stemme..

Det andre jeg vil si, er at det er ikke hasjen som er grunnen til at du kan tenke dype tanker.
Hvis du er blitt så opphengt i meditasjon, så gjør det uten å røyke!
Du vil etterhvert oppdage at du har de samme evnene da.

Du virker som en fyr med evner, ikke kast dem bort, du kommer til å angre!

Er det en ting jeg har kommet frem til, så er det at vi mennesker har en plikt som er større enn noen her på jord, og det er å utvikle sine egne evner. Hasj gjør tilsynelatende det, men ikke i det lange løp, du KOMMER til å bli sittende fast..

Lykke til videre!
Vis hele sitatet...
mye smart sakt her!
hva kamper å kjempe angår, vil jeg si at hvis jeg brenner for det, er det absolutt verdt å kjempe for. jeg ser ikke poeng i å gjøre annet enn å prøve å bedre situasjonen for meg og for andre.
gjør jeg ikke det, lever jeg på løgner og jeg vil ikke risikere å miste meg selv til sånt. da jeg helt siden jeg var liten har vært halveis ute av denne desillusjonerende boblen, vi jeg ikke havne tilbake der. jeg vil leve ut alle mine lidenskaper og meninger til det fulleste, uten å forhaste det, alt til sin tid.

har ingen videre planer om skole eller universiteter i mitt liv, i hverfall ikke så lenge som de fungerer sånn som de gjør nå.

nei selvfølgelig er ikke hasjen grunnen, les igjen det jeg skrev om mind set og setting. hasjen har bare vist meg flere muligheter, hvor jeg kan velge fritt hvordan jeg skal dyrke.
og dette med meditasjon. jeg prøver å meditere regelmessig hver dag i hvertfall to ganger om dagen, 15 min hver gang. dette er noe jeg vil prøve å bli bedre på.
er midt i en nykteruke akuratt nå, og jeg merker klar stimulans og en vellfølelse etter meditasjon. jeg trenger ikke hasj for noe som helst. men det kan brukes som et redskap. så lenge man bruker det riktig og klokt!

selvom jeg også kan finne på å fyre som en idiot noen ganger trur ikke jeg er alene der.