View Single Post
Jeg likte innlegget ditt så det følger jeg det opp med en liten bit av mine erfaringer som stoner

Må si jeg har brukt cannabis til å komme frem i livet mitt og finne ut av saker og ting. Noe av det mest konstruktive jeg har gjort under cannabis rus er å dedikere den ene rusen på å sitte for meg selv og lage en liste over tiltak som jeg tror vil forbedre livet mitt og en liste over ting jeg ønsker å gjøre. Fyrte meg selvsagt en ganske svær en til formålet. Etter inspirasjon av det jeg har lest at noen velger å gjøre på LSD, som jeg selv ikke tenkte på å gjøre når jeg prøvde sopp. Alt fra små bagateller som en regning jeg måtte få betalt til at jeg måtte få meg en jobb jeg trivdes i. Tok en liten pause fra fyringsen etter dette og begynte å starte smått og krysse ut ting på listen. Vært punkt fortjente et kryss kun hvis jeg hadde gjort det

Merket selv at jeg begynte å bevege meg fram i livet etter en periode med mye kosekvelder og røyking generelt med de samme gamle røykerutinene. Rutiner som bestod av å spise junk, spille eller se på TV hos en eller annen kamerat. Noe som jeg også begynte å syntes var både kjedelig og ensformig. Sannsynligvis fordi jeg hadde gjort dette samme altfor mange ganger før. Derfor fatter jeg ikke at folk holder ut som rutinerøykere over flere år som om cannabis skulle vært heroin.

Uansett mener jeg det er viktig å kunne sammenlikne seg selv fra den personen du var før og etter bruken eskalerer. Merket selv at jeg ble en smule apatisk og ofte levde for mye i mitt eget hode når jeg var ute med venner osv. Dette merket når jeg var inne i perioder hvor det ble fyrt i flere omganger om dagen uten en annen hensikt enn å komme tilbake til min lille fjerne sone. Kan ikke si jeg er et drømme-eksempel på hvordan en røyker burde være nå, men jeg er flinkere og rusen blir både bedre og mer kostbar hvis man velger å gjøre mer givende ting enn å sitte på dataen eller se på TV. Gjør man det sjeldnere så smeller det bedre også. Hvem liker ikke det?