View Single Post
Hei og god morgen alle sammen jeg er en gutt på 16, som registrerte meg her nå nylig og har bestemt meg for å skrive ett aldri så lite innlegg om hva cannabis hjelper meg med og hvorfor jeg røyker det. jeg skriver både for min skyld og fordi jeg gjerne vil høre hva dere sier om mitt synspunkt på saken

jeg begynte litt smått i begynnelsen, noen helger her og der. etterhvert litt i ukedagene helt til det eskalerte til mer jevnlig røyking, opptil 3-4 gangen i uken og et par ganger på skolen også. jeg ser på dette som en del av livstilen min nå og for min del vil jeg si det bare har virket positivt på både psyken og tankegangen min. tobakksrøyken derimot er skadelig og dette er jeg veldig bevist på (vurderer å investere i vaporizer).

jeg kan begynne med å sammenligne hvordan jeg opplevde hasj da jeg begynte i september-oktober ifjor. hvordan jeg i begynnelsen bare opplevde det som en sinnsykt deilig rus, og hvordan jeg nå har lært meg ved mer erfaring å trekke ut mening og oppnå forskjellige saker og ting når jeg røyker. Da både filosofisk, spirituellt og hvordan jeg mye lettere finner åpenbare løsninger på problemer, da speisellt personlige problemer.

de første 5-6-7 første gangene jeg røyket, opplevde jeg eufori jeg aldri hadde følt før, det var så deilig å bare sitte der og ha ekstrem latterkrampe og bare le med kompisene dine. husker hvordan jeg kunne sitte der, kjeften stappet full av potetgull som du ikke får svelget på sikkert 3 minutter fordi du bare ler. hvordan vi trudde pizzaen ble svidd etter den hadde stått i ovnen i sikkert 50 minutter, men så viser det seg at den har stått i 5. hvordan kroppen min føltes ut som en karusell som tøydes og bøydes alle veier. ekstremt artig.

nevnte virkninger tok gradvis slutt etterhvert som den voksende (og den vokser enda) haugen med spliff´s og bong trekk ble lagt bak meg mens ukene gikk.

som dere sikkert vet er ikke substansen det viktigste. "mind set" og "setting" er alpha omega. følelser og tanker er avgjørende for rusen, også hvor det befinner deg og om du føler deg trygg på omgivelsene og personene rundt deg. det er dette som bestemmer hvorvidt du vil ha en bra high eller en dårlig high. så etterhvert da jeg følte meg mer erfaren og vant, følte jeg meg mer sjef og rolig, ble jeg rolig og helt sjef. men det var fortsatt noe jeg gjorde for å ha det gøy istedefor å oppnå de rekreasjonelle og tankeekspanderende vinningene jeg søker nå.

Den nye innstillingen min til Hasj og motivasjonen til å fortsette bruket, kom med et smell i begynnelsen av desember. da jeg nettop hadde vært i London og kom hjem. jeg dro til en kompis, vi satt oss ned hos han, mekka et par bong stapp og etter et par 3-4 trekk hver havnet vi i de dypeste, fjerneste og samtidig mest givende samtalende noensinne for min del. vi snakket om alt fra Alien teorier, til dype samtaler om følelser som fort spant oss ut i masse annet. vi kunne skildre de vakreste fantasi scener og bli fortapt i refleksjon over de vakre ideéne vi kom over. hjernen min gikk på turbo, det høres kanskje rart eller ubehgelig ut, jeg var helt rolig men jeg ville snakke om alt før tankene forsvant. jeg kan ikke beskrive følelsen du får plutselig skjønne ting som du kanskje har grublet på eller ting som har lugget bak i hjernen din eller rett forran nesen din i kanskje flere år. den kvelden kan ikke sammenlignes med noe jeg har opplevd tidligere eller senere. det var Eureka på Eureka!! det føltes som om jeg befant meg i et kollosalt biblotek hvor jeg bare kunne plukke "tankemat" fra de evig høye bokhyllene i det galaktiske bibloteket jeg skjønner jeg bare har sett et ørlite fragment av. og dette her, det er total eufori. det beste av alt er at dette skjer inne i min hjerne. så jeg har tilgang til den. jeg trenger bare en "katalysator" om du vil, for å få tannhjulene til å gå kanskje enda litt smoothere og raskere. alt dette er veldig relevant til det å faktisk bli kjent meg seg selv.

etter å ha gjort disse funnene og observasjonene, har jeg utviklet et mer spirituellt sinn. jeg håper på mere høyde på et høyre plan og kan ofte føle meg veldig spirituell og sammenkoblet med spessielt kompisen min over her, som jeg også har utviklet
et sterkt bror-forhold til. jeg vil ikke gå så mye dypere inn på dette med det spirituelle, da jeg ikke vet hvordan jeg skal skildre dette på en rettferdig måte. og jeg må også påpeke at jeg ikke har noen religiøs tro. hverken på bibelen, koranen, gud, allah etc.
enn så lenge vll jeg se på meg som en ikke-religiøs aspirerende buddhist.

så helt siden denne dagen har jeg prøvd å brukt tiden min når jeg røyker som en stund for å filosofere, og på en måte meditere. livet er jo tross alt en enste stor meditasjon. du må bare stille de riktige spørsmålene og sette deg mål hele veien.

jeg erfarer at hasj hjelper meg, når jeg er på en god flow, å finne spørsmålene jeg trenger for å komme meg videre her i livet, ihvertfall for min del. jeg er i en fase hvor jeg fikser ting i livet mitt og er mer motivert til å ha framgang mot målene mine på alle plan. jeg har klare mål for livet mitt. jeg holder nå på å slutte på skolen, i klassisk stoner stil, eller hva? neida, det er fordi jeg fikk stilt meg selv spørsmålene ; "hvorfor går jeg på skolen?" "vil skole hjelpe meg på min vei her i livet?". og nå har jeg kommet til konklusjonen. det er ikke fordi jeg er sløv eller noe sånt, jeg har klare planer for hva jeg skal gjøre istedenfor skole. Jeg fant ut at det ikke er poeng for meg å slepe meg gjennom dette syre-spiker suppa de kaller skole. jeg vet ikke en gang hvorfor jeg søkte på videregående med det første (?). jeg var vell redd og en smule desillusjonert om hva som er viktig her i livet for min del. men jeg begynner å se klarere og klarere og finner stadig nye løsninger på ting og tang :P

det ble kanskje litt brått og sånt, da det er mange hull som må fylles. spørsmål er digg. så spør i vei!

det ultimate jeg har lært så langt er at DET BLIR HVA DU GJØR DET TIL! og det gjelder på alle plan.


håper på all slags tilbakemelding. lurer på hva dere synes om alt det her. kanskje noen opplever det samme?
det ble kanskje litt brått og sånt, da det er mange hull som må fylles. spørsmål er digg. så spør i vei!

husk at dette er også mitt første inlegg på freakforum og kanskje til og med første forum inlegg noensinne.