View Single Post
Sitat av Mycoplasma Vis innlegg
hvis jeg hadde hatt en kjæreste som fortalte meg at hun hadde takket ja til tilbudet, så ville det faktisk vært en deal-breaker for meg.
Vis hele sitatet...
Helt enig, og dette handler ikke om dømming nødvendigvis. Det handler bare om hvem man vil være sammen med, og mange vil gjerne ha en med noenlunde lik moral.

For min del kunne jeg aldri vært sammen med en jente som hadde bedrevet prostitusjon. Om man har en jente kjær setter man naturligvis pris på å ha en noenlunde lik moral, og spesielt rundt det sårbare og seksuelle er dette for mange viktig. Om min kjæreste hadde solgt seg, ja til og med før vi var sammen, så hadde jeg hatt store problemer med å takle det. Det samme gjelder forøvrig antall seksuelle partnere, selvrespekt, syn på materialistiske ting også. Men det å se på sex som sex og som nærmest en vare som kan selges for penger er for meg forkastelig, selv om jeg forstår og aksepterer at andre synes noe annet.

Sex er for mange mer enn bare sex, det er mye sårbarhet knyttet til dette, og jeg tror ikke at denne fremtidige jentas kjæreste ville satt pris på denne situasjonen akkurat. Men på den andre siden - det kan jo godt hende at han ikke har noe i mot det i det hele tatt! Man skal få tro og mene hva man vil, men jeg tror kanskje at dette er en situasjon som kan være vanvittig kjedelig å tenke tilbake på resten av livet, når de 10 000 kronene ikke lengre er der, eller i fra det perspektivet betyr noe i det hele tatt.