View Single Post
Sitat av Candiru Vis innlegg
Vil ikke muligens hans lovlige inntak av zopiklon kunne påvirke konsentrasjonen av synergi ovenfor alprazolam? Jeg tviler på at det blir under 5 om det skulle være tilfellet, men hvem vet... Og vil ikke straffen økonomisk strekke seg til 2/3 av månedslønn i dette tilfelle om du vet?
.
Vis hele sitatet...
Boten går ut ifra inntekt, hos meg ble det 10 tusen i bot for 1.9 i promille. Jeg tipper promille av zopiclone også blir tatt med i beregningen her men i og med at det har kort halveringstid (3-7t) så er det nok alprazolam som er mest tellende. TS har jo allerede fått vite promillen og den er på 0.8 fra aprazolam slik jeg forsto det?
Selv om TS har resept på zopiclone er det ikke verdt så mye når de finner spor av alprazolam som tilsvarer 0.8. Alprazolam er no-go når det kommer til kjøring.
Min erfaring sier at løpet er kjørt, hvor mye i bot og hvor lenge uten lappen skal jeg ikke si sikkert. Fengselsstraff blir det neppe.
Synergi er jo 1+1=3 og i promillesaker blir hver enkelt promille regnet ut individuelt såvidt jeg vet og plussa sammen selv om synergien ville gitt en mye høyere promille. Mitt eksempel så hadde jeg 1.2 fra piller og 0.7 fra alkohol men gitt at det har synergi sammen så vil jeg tørre påstå at den oversted 1.9 totalt mtp hvordan det forsterker hverandre.

Og til TS, hvis du har fått bekrefta at du har 0.8 i promille fra alprazolam hvorfor anker du da? Lovbruddet er jo svart på hvitt men nå er ikke jeg noe jurist heller da.
Sist endret av NokErNok; 8. april 2024 kl. 19:17.