View Single Post
Trådstarter
8
Sitat av *pi Vis innlegg
Det virker som du har gått deg helt fast her, og som påpekt virker du å være veldig i forsvar. Det er forståelig, men ikke nødvendigvis hensiktsmessig. Man må dessverre ofte slåss for å få hjelp, og balansere mellom å være ressurssterk nok til å bli hørt på og samtidig hjelpeløs og ydmyk nok til å "fortjene" hjelp. Det er en ganske slitsom double bind å forholde seg til. Men slik du fremstår her tror jeg du bare blir oppfattet som vrang, ustrukturert og med lite selvinnsikt. Jeg klarte faktisk ikke lese hele åpningsinnlegget ditt skikkelig. Ville prøvd å roe ned noen hakk, konsentrer deg om å få hensiktsmessig hjelp, og dropp beskyldninger om løgn og krav om unnsyldninger. Hvis du føler behov for oppreisning så ta det etter at du faktisk har fått det du trenger og er på et litt bedre sted. Mest sannsynlig foregår det ikke noen bevisst svartmaling og sabotering av saken din her. Det er et håpløst system, men de fleste som jobber der er jo noenlunde normale mennesker.



Enig. Problemet er imidlertid at DPS også er sykelig opptatt av diagnoser, så om du får den eller den diagnosekoden er dessverre ofte relevant for hvilken hjelp du kan få, om du i det hele tatt har rett på hjelp, og ofte hvilke andre diagnoser de vil vurdere.

Har du mulighet til å gå til en privat psykiater eller psykolog? Noen har driftstilskudd, så det koster bare vanlig egenandel. Min erfaring er at private psykologer er mye mindre opptatt av diagnoser og tenker mer helhetlig. Det er liksom ikke fem ulike ting i veien med deg, du har èn psyke og så kan det være ulike modeller som er mer eller mindre hensiktsmessige til å forstå hva du strever med. Psykiatriske diagnoser er bare modeller, det er egentlig ikke noe konkret du har eller ikke har. Da tenker jeg på personlighetsforstyrrelsen først og fremst, mer nevropsykologiske ting som ADHD og autisme er jo litt annerledes. Men det har skjedd en del på de frontene siden du var barn, så en oppdatering er sikkert smart.

Du må uansett til psykiater for å få medisiner, og det kan hende DPS kan følge det opp etterhvert, men kanskje det hadde vært greit å ta en fot i bakken og fått ryddet litt i hva som egentlig feiler deg. Det virker veldig fragmentert nå. Kanskje DPS kan følge deg bedre opp hvis du kommer dit med et litt mer avklart bilde og litt lavere kølleføring.
Vis hele sitatet...
Takk for innspill.

Jeg går til psykolog hos DPS en gang i uken. Jeg bruker Aduvanz (laveste dosering etter nedtrapping) og lamotrigin (motvirker søvnparalyser). Jeg gikk veldig lenge uten å få skikkelig psykologhjelp, da de ikke anså det som hensiktsmessig før asperger's diagnosen ble fjernet. Sommeren var hælt jævlig

Jeg har bedt om å kunne få snakke med psykolog oftere, men det har ikke vært mulig pga kapasitet. Jeg tok kontakt med miljøtjenesten her om dagen tho, og fikk grønt lys til å få en kontaktperson her. Så jeg håper snart på at jeg får den hjelpen jeg trenger.

Nye utredninger og vurderinger skal bli gjort etter nyttår.

Jeg skrev dette innlegget egentlig kun med hensikt for å få innspill rundt hvordan klagesaker til statsforvalter fungerer, men ser at jeg drysset på med litt for mye rot....... Skulle gjerne fått et lobotomerende skudd i hodet fra noen av og til....