Tråd: Ble busta
View Single Post
Sitat av Gabbyslick Vis innlegg
Rådgiver har plikt til å si ifra hvis det kan skade deg som går under opplysningsplikt men som myndig har du rett til å få vite hva som skjer og hvorfor.
Vis hele sitatet...
Jeg forstår at de har opplysningsplikt til politi eller helsevesen, men foreldre? Når slutter den da, kan sjefen på jobben min ringe mine foreldre også? Skal uansett mye til for at opplysningsplikten overstyrer taushetsplikten, og jeg ville aldri funnet på å gå til foreldrene bak ryggen på yngre elever heller. For alt de visste kunne foreldrene vært hovedårsak til problemet. Det er i beste fall elendig håndtert.

Foreldrene dine, slik du beskriver, høres bekymret men velmenende ut. De snoker mer enn vanlig, men de har vel hatt større grunn enn vanlig til å være bekymret også. Det lureste er å snakke med dem, både for å roe dem ned og for at de faktisk kan hjelpe deg.

Sitat av Schizotyp Vis innlegg
Du burde heller være glad for at du har foreldre som lar deg være så bortskjemt, det er mange foreldre som hadde banka dritten ut av barna hvis de ble tatt med narkotika.
Vis hele sitatet...
Man skal strengt tatt ikke trenge å være takknemlig for at man ikke blir utsatt for oppdragervold.
Sist endret av *pi; 7. mai 2019 kl. 15:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.