View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av moret Vis innlegg
Ser ikke ned på Star Trek sånn egentlig, men det er i mine øyne ikke knallbra underholdning. Og selv om TNG har mye bedre produksjonsverdi enn noen av de andre instansene(bortsett fra discovery selvsagt) blir det for kleint med mange av kostymene og effektene. Selv om jeg faktorer inn hvilken tid serien ble lagd i blir det for kleint.

Og så himla langdrygt. Så veldig, veldig kjedelig.
Hvor mange episoder av serien føles som å sitte i et møte du egentlig ikke burde vært med i? Eller enda bedre, hvor mange episoder av serien er som å sitte og følge med på en stortingshøring? Altfor mange, det er svaret.
Det er ingen action-serie, det kan jeg gå med på, but still... Er ikke akkurat fengslende greier.

Og jeg ser greia med at serien stiller filosofiske spørsmål, flott det. Men så faller hele greia sammen igjen i neste episode da man bruker hele episoden i et plott som man har sett 10000ganger før(Feks der hele crewet ikke får REM-søvn og kun The One kan redde dem, høres kjent ut... Eller der de kuker rundt i hologram-greier så folka kan bruke andre kostymer... Eller når*pick anytime* Wesley fucker opp totalt, men er fortsatt superkompis med alle og ingen konsekvenser skjer tross 100% idioti som ville gitt alle andre i verden sparken på flekken... Eller når *insert something horrible* skjer med crewet og kun sammarbeid kan løse situasjonen.)

Star Trek er et paradox da serien er veldig kul, men samtidig suger ballz.

(min personlige mening... )
Vis hele sitatet...
Ikke meningen å gjøre om tråden til en Star Trek diskusjon:P

Jeg ser poengene dine, smaken er vel som baken og for noen er vel TNG som å se maling tørke. Du har rett i at strukturen i episodene ofte gjentas og for min del er det innholdet i de som holder meg interessert. Det er flere ting jeg har sett på med iver i starten for så å bli kjedelig når strukturen blir åpenbar og i tillegg innholdet ikke klarer å fenge, så jeg ser absolutt ditt synspunkt der.
Slik faller nok dommen på Stargate serien også, det er ufattelig mange episoder som faller innenfor mønsteret Møter jordnær rase->Tredjepart romvesener fucker med de/noen begår et uhell som skader rasen pga uvitenhet og får lokalbefolkningen til å bli fiendtlige ovenfor stargate personell->folket får en åpenbaring via en hendelse med personlige relasjoner/diplomati med stargate personell/stargate personell redder de fra en eller annen ondskap.

Jeg har ikke noe bedre å forsvare med enn at jeg liker det, selv om jeg vet mye er repetetivt. Kan vel sies on min sans for techno og slikt og.