View Single Post
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Det finnes en haug av saker hvor det har kommet frem at politiet har brukt ulovlige og moralsk tvilsomme metoder, både i forbindelse med avhør, "entrapment", misbruk av "skjellig bruk til mistanke", innbrudd og ulovlig innhenting av bevis osv.
Vis hele sitatet...
En haug av saker har det nok ikke kommet frem. Det har kommet frem noen, og disse tas det også et oppgjør med. Politiet har egne folk som jobber ene og alene med å sørge for at avhør foregår på en korrekt måte. I tillegg har man som regel lydopptak nå til dags.

At avhøret skal baseres på empati og tillit, som du sier, er en fin kardemommelov, det. De aller fleste politimennene og kvinnene jeg har møtt har vært veldig hyggelige. Både genuint(så vidt jeg vet), men også for å manipulere.
Vis hele sitatet...
Det er ikke for å manipulere, men fordi alle skal møtes med respekt (i det minste i utgangspunktet, for hvis man oppfører seg som en dritt så vil politiet agere deretter).

Tror du ikke på meg? Prøv å gjør noe ulovlig selv da, kjøp deg en hore feks, noe jeg tror du virkelig trenger, og se selv etterpå hvordan du blir behandlet om politiet. Da innsår det at personlige erfaringer trumfer det som står i læreboken din.
Vis hele sitatet...
Du vet lite om mine personlige erfaringer.

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Som vi alle vet følger ikke mennesker boka, politiet innrømmer selv at de brukte manipulasjonstekniker fordi tilståelse var alt som gjaldt. Det må riktig nok komme frem at endringen vekk fra de teknikkene skjedde rundt 2000, og det er 18 år siden.
Vis hele sitatet...
Ja, nettopp. Tidligere trodde man at fokus på tilståelse var det riktige, men så begynte man å bruke forskning og faktabaserte metoder. Det er ikke så mange år siden nå, men historier fra tiden før dette er ikke representative for hvordan det er ment å bli gjort i dag.
Sist endret av hemmeligegreier; 26. april 2018 kl. 21:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.