View Single Post
Sitat av Ambryo Vis innlegg
Hva får deg til å tro at jeg har noe mer svekket empati som du sier enn TS? Jeg ser virkelig ikke sammenhengen.
Vis hele sitatet...
Det at du ikke ser sammenhengen og forstår at andre reagerer med voldsom empati/sympati når noe slik skjer med noen man er glad i.

Det gir inntrykk av at du er empatiløs (fordi du ikke føler 100% medfølelse for de rundt deg), og at du snakker om at ting må skje DEG (direkte), for at det skal ha noen emosjonell innvirkning på deg.
Dette peker mot såkalt "psykopati" (som ikke trenger å bety at du er en ond person, slapp av), men at du kanskje er litt mer kjølig og kynisk enn mange andre.
Ingen dødssynd, men vær klar over det, så slipper man kanskje slike gnisninger som i denne tråden.

Slik du skriver det, så peker det mot mangel på empati og en egosentrisk holdning. Ikke rart folk reagerer, fordi det du skriver er ganske lite gjennomtenkt, hvis du prøver å fremstå som empatisk og medfølelende for ofre i slike saker.
Det er helt naturlig å ønske å volde skade på mennesker som skader de du er glad i.

At du stiller deg svært uforstående til dette, samtidig som du kritiserer andre for å reagere med følelser, får deg til å fremstå som en kjølig empatiløs type.
Kan godt hende du ikke er det, det er forsåvidt ikke min sak, men slik du har skrevet her, er det ikke rart folk rynker litt på øyenbrynet, sett i konteksten av hva den tråden her handler om.

Håper du forstår