View Single Post
Jeg er ingen ekspert på dette, men har ikke noe annet valgt enn å heie på Trump.

Det er enkelt for oss i gode gamle Norge å gjøre narr av folk som støtter Trump, men tror pipa hadde fått en annen lyd hvis vi bodde der selv. Spiller med en del amerikanere og de er livredde. Landet holder på å gå helt av hengslene. Jeg tror Trump kommer til å vinne hovedsaklig pga. BLM, som Biden ser ut til å støtte. Det er kanskje et taktisk valg av han for å sanke stemmer, men det skremmer meg.

Blåe stater holder på å kollapse helt. Bare se på storbyene. NYC, LA, Seattle, Chicago, San Francisco og mange flere. Folk flykter storbyene fordi livskvaliteten er så elendig. NYC dør takket være Bill de Blasio. Det er trist å se hvilken tilstand de flotte byene er i. Forholdene i NYC er nesten verre enn på 70-tallet. Han skulle aldri ha sluppet ut fanger, og han har fått massiv kritikk for å plassere shitloads med hjemløse i et av Manhattens peneste hoteller. Naboer er fortvilet over at mentalt ustabile folk pisser og runker i full offentlighet og angriper uskyldige mennesker. Byen er ikke trygg lengre, Alle med penger flykter fort som faen. Hele NYC kommer til å bli en eneste stor ghetto hvis det fortsetter sånn. Dette er realiteten for mange av storbyene. De Blasio kuttet også politiets budsjett med $1 Billion. Hva i huleste er det han tenker med? «Defund The Police» er det mest Darwin award-verdige shitn jeg har sett på lenge. Kriminaliteten er helt ute av kontroll. Hva er egentlig logikken her? Vær så snill forklar meg det noen. Jeg ser det ikke..

På den andre siden kan man argumentere for at de absolutt verste byene i USA er røde, noe som er sant, bortsett fra blant annet byene i Texas og Florida som gjør det ganske bra. Det er på en måte forventet at de er verst fordi de alltid har vært det. Fallhøyden er ikke like stor.

Covid-19 hjelper ikke akkurat på situasjonen, men jeg tror ikke det alene er grunne til at landet holder på å krepere. Trump skulle helt klart tatt det mer seriøst, men man ser jo også konsekvensene av å stenge ned landet. Det bare fungerer ikke i et land som USA.

BLM er en katastrofe for befolkningen. Budskapet er flott, noe alle burde støtte. Men peaceful protesters my ass! De ruinerer jo alt de kommer over. For folk flest er dette veldig skremmende. De amerikanerne jeg kjenner sier at BLM har gjort at rasismen er verre enn noen gang. Folk konverterer hver dag. The silent majority kommer til å stemme Trump. Folk er redde for egne liv. Egen sikkerhet er en større motivasjon til hvilken vei man stemmer enn noe annet. Siden Trump er den eneste som viser vilje til å ta tak i dette kommer flertallet til å holde med han.

Bortsett fra det er det mye annet å like med Trump. Han er en weirdo, helt klart. Men han er i hvert fall ikke interessert å krige. Arbeidsledigheten fikk han ned også, før korona that is. Han har gjort mye positivt for landet, noe norske medier ser ut til å ignorere helt. Blir litt sliten av at Norge alltid skal gjøre narr av han og kun belyse de negative sidene hele tiden. Trump er en klovn, ja, men heller ikke så dum som han ser ut som.

Hvordan det påvirker oss i Norge driter jeg i. Jeg tenker mest på hva som er best for USAs befolkning. Jeg vil ikke at mine venner skal bli skutt ned på åpen gate.

Man kunne sikkert skrevet en hel bok om hvorfor USA sliter på så mange områder. Jeg har dessverre hverken kunnskapen eller evnen til å forstå alt dette. Men dette er det inntrykket jeg sitter igjen med.

Trump 2020
Change my mind