View Single Post
Sitat av kummi90 Vis innlegg
Fikk selv propaganda skjennepreken av NAMI læreren min i ungdomsskolen. Han hevdet det drepte hjerneceller, og det STO FAKTISK I LÆREBOKA. Minner meg litt om Nazi skolebøkene under 2. verdenskrig - annet motiv, men samme effekt. Er glad jeg fant ut av FAKTA. Er skammelig at vi lever i en såkalt "opplyst" tid, men vi får slik propaganda dyttet inn i hodet, korket ned med skam, skremsel, og stigmatisering...
Vis hele sitatet...
Jeg har ingenting i mot cannabis, men er du helt sikker på at det ikke dreper hjerneceller? Er det blitt forska på? Jeg synes å ha lest at cannabis gjør at hjernecellene "sovner", men ikke dør - noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Som noen sa overfor, man trenger ikke ha mye mellom øra for å skjønne at røyk generelt (hvorvidt det er tobakk, fra bål eller hasj) er skadelig for lungene. Alkohol dreper også hjerneceller, å slå hodet mot en vegg dreper hjerneceller. Hvordan kan du påstå at hasj ikke gjør det? Jeg bare lurer om det er konkret bevist at det ikke gjør det, om dette er forsket på? Har som sagt ingenting i mot hasj, synes det er sinnsykt stigmatisert i samfunnet, men når folk argumenterer virker det som de argumenterer på det ekstreme på begge sider. Altså, det er nesten:

"hvis man begynner med hasj kommer man til å bli junkie for resten av livet og dø en grusom og smertefull død"

eller

"hasj er HUNDRE PROSENT ufarlig".

Det er vel mulig å se realistisk på det?