View Single Post
Selv om jeg ikke er en røyker, så oppfatter jeg det også som at cannabis er værsting og at alt annet blir glemt.

Jeg har prøvd hasj og marihuana et par ganger, men for meg så var det ikke noe. Jeg foretrekker øl. Men i vennekretsen blir jeg da sett på den som har en utsvevende fortid og radikale meninger da jeg sidestiller alkohol og cannabis.

For meg så blir det veldig feil å se ned på andre eller dømme dem fordi de velger å kose seg med et annet rusmiddel enn det jeg foretrekker. Så lenge man ikke misbruker det og har et fornuftig bruk synes jeg det er helt greit.

For min del så må gjerne cannabis bli avkriminalisert, da jeg tror at det ville fått ned bruken av tyngre stoffer. Ikke fordi man automagisk begynner med heroin etter det første trekket med hasj, men fordi det finnes dealere der ute som tenker profitt og får noen over på tyngre stoffer. Om de dealerne ikke finnes, og de som kunne ha blitt lurt slipper å møte slike ville noen sjeler ha blitt spart. Samtidig så tenker jeg at de som vil prøve noe sterkere får tak i seg noe sterkere uansett om de har røyka før eller om det er ulovlig.

Det jeg mener er skummelt med narkotikapoltikken slik den er i dag er at alkohol blir gjort mindre farlig enn hva det er, til fordel for å få cannabis til å se skummelt ut. Samtidig glemmer man det skumleste av alt etter min mening, nemlig sniffing av gassene fra luftfriskere, bensin etc. Det er jo virkelig der man bør skremme folk og gjøre dem obs. Mener å huske at der finnes det ingen motgift? Livsfarlig!

Skal også sies at jeg har jobbet innen omsorgen for rusmisbrukere, og jeg foretrekker der å møte de som har røyka cannabis forran alt annet. De er (stort sett) de roligste.