View Single Post
Sitat av navitas Vis innlegg
De fleste jeg kjenner er verdensvante personer som ikke kommenterer slikt, men er det noen som slenger ut en usaklig kommentar om det (som oftest på fylla) setter jeg alltid diskusjonen opp mot alkohol - like lett å vinne hver gang.
Vis hele sitatet...
Hvis poenget er å vinne diskusjonen så har du helt rett. men hvis målet er å oppnå mer forståelse og kanskje større respekt så er metoden din helt feil etter min mening.

Hvis du istedenfor å si "Alokohol er værre enn Joint" og dermed vinner diskusjonen sier " Joint er ikke mer skadelig enn alkohol fordi [fyll med faktaargumenter] og siden du liker å ta deg en fyll burde ikke også jeg få lov til å kose meg på min måte?" så vil du kanskje istdenefor å få en tapende fiende få en alliert.

Det er noe å tenke på!

Sitat av preutbrent Vis innlegg
Er du for legalisering av cannabis, om jeg får spørre? Eventuelt hvorfor?
Vis hele sitatet...
Vet denne ikke var til meg, men svarer uansett:

1. legalisering vil skape informasjon og ikke skremselspropaganda. Vi ser dette med tobakk idag.

2. Legalisering vil avkriminalisere salg og distribusjon slik at ungdmmer som bruker dette vil slippe å oppsøke kriminelle miljøer for å skaffe det. dette vil igjen skape en større terskel over til hardere stoffer.

3. Legalisering vil frigjøre resurser for politi, tollvesen og påtalemyndighetene til å finne og straffe mer reele kriminelle!