View Single Post
Dette er jo helt vanvittig! At det er mulig å være så ondsinnet mot sin egen sønn! Her må du gå meget hardt til verks, for dette kan du ikke la foreldrene dine slippe unna med. La de "steke i sitt eget fett", ved å bryte all kontakt for flere år fremover(om noen måneder vil du kanskje føle for å tilgi dem siden det blir jul og familien skal være samlet bla bla bla...) men det får heller stå sin prøve, du må IKKE ta opp noe kontakt med de søplemenneskene der før de kommer krypende! Du er i en helt jævelig situasjon, men du må integrere deg på nytt, og finne nye mennesker i livet(det er kanskje ikke så enkelt med tanke på at du skrev at er sjenert) men du må prøve å finne deg en ny bopel. Du er en fantastisk ung mann som har gjort enkelte feiltrinn i livet, men det betyr jo ikke at du skal få noen sosial dødsdom av foreldrene dine for det? Hadde det ikke vært for at du bor såpass langt unna meg(jeg bor i Oppland) så skulle du gjerne fått låne gjesterommet mitt for en uke. Jeg håper det løser seg for deg! Men disse "foreldrene" dine er et tilbakelagt kapittel!

Sitat av nso Vis innlegg
Det er mange i tråden her som henger seg opp i at hasj ikke er like farlig som alkohol, at foreldrene er urimelige og lignende.
Det spiller ingen rolle. Det er foreldrenes hus, og hvis de ikke ønsker å ha noe i sitt hus så er det dem som har siste ord. TS er voksen, og foreldrene har full til å kaste ham ut av hvilken grunn de ønsker.

De ønsker tydeligvis ikke narkotika av noe slag i sitt hus. Å drive å skulle argumentere seg tilbake på deres godside er feil strategi. TS har to valg. Det ene er å rette seg etter deres krav og det andre er å ta konsekvensene etter å ikke rette seg.

Å trekke konklusjoner som at foreldrene ikke er noe å tape fordi dem er urimelige er det som er virkelig urimelig.

At dette er en kjip situasjon er ikke noe jeg ønsker å argumentere mot, men prøv å innse at den er kjip for alle involverte og ikke kun TS.

TS: Jeg håper du har fått noen tips her som kan hjelpe deg i situasjonen din, og lykke til.
Vis hele sitatet...
. At man burde se situasjonen fra alle hold, og ikke opptre partisk skal jeg være enig i. Men jeg stiller det berømte spørsmålet: Vil sosial uthenging ovenfor TS virkelig føre noe godt med seg, eller vil det forverre situasjonen? F.eks Hvis en elev gjør noe galt på skolen, vil det da være fint om læreren informerer hele klassen om hva denne eleven har gjort, så vedkommende kan bli utfryst.
Sist endret av U.S.Marshall; 3. september 2016 kl. 22:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.