View Single Post
Sitat av Mogmanon Vis innlegg
Takk så mye, det fungerer bra for den boken (og noen andre bøker som forårsaket problemer). Men nå får jeg denne feilen for denne boken:
Vis hele sitatet...
Oppdatert litt igjen, last ned oppdatert versjon.
Feilen på den boken skulle egentlig ha blitt fanget opp automagisk, men det har skjedd en glipp fra meg. Dette er nå på plass.

Nytt i nyeste oppdatering er dessuten

Kode

  --url                  Settes for å printe URL på hver del
  --error               Settes for å printe HTTP feilkoder
  --maxcol <int>   Sette max Col
  --maxrow <int>  Sette max Row
Om du får tilsvarende feil som på bok 2008071704082 tidligere, kan du sette til å laste den spesifikke siden, og legge til --url
Den vil da printe url til alle delene den henter, og siste før det stopper er da den med feil. Om en ser i URL er &col=2&row=0

En kan da igjen sette en lavere maksimum col vha. --maxcol 1
Det betyr istedet for å endre i koden kjører en bare

python nbno.py --id 2008071704082 --start 15 --stop 15 --maxcol 1

Har gjort noe forsøk på å fange opp denne feilen, men jeg finner ingenting som skiller feilaktige sider fra korrekte.

UPDATE
Scratch det siste der, greide å løse hele problemet ser det ut som, med litt errorhandling av bildedata den leser.

python nbno.py --id 2008071704082 greide nå å laste ned side 1 - 143 før jeg ikke gadd å teste mer.

Det eneste som nå ikke tas høye for auomagisk, er om en side plutselig er satt sammen av flere bilder, da scriptet tar utgangspunkt i første side den laster ned, og finner total antall deler på dette col&row.

Dette kan omgås ved å sette --maxcol og --maxrow til et høyt tall, men scriptet vil da bruke lengre tid, da det vil spørre etter en del sider som ikke eksisterer.
Sist endret av Lanjelin; 8. mai 2018 kl. 22:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.