View Single Post
De såkalte ekspertene er ikke enige om hvorvidt cannabis røyking kan føre til permanente skader eller ikke. En forskings rapport sier noe, mens den neste strider mot den forrige, så det er ikke lett å si. De fleste er vel enige om at det er potensiale for mer skade desto yngre man er når man begynner. Det eneste jeg kan si for sikkert er at jeg definitivt har blitt svekket kognitivt av langvarig cannabis bruk. Startet når jeg var 16. Jeg har ikke røyket på ett år nå, og har merket stor forbedring i hukommelsen blant annet, men er fortsatt ikke tilbake på 100%, føler jeg. Konsentrasjonen og motivasjonen min er fortsatt veldig dårlig, men andre faktorer kan også ha spilt en rolle selvfølgelig. Dopamin systemet tar definitivt en knekk hvis man røyker daglig. Thc påvirker hjernen på mange andre forskjellige måter også, de fleste relativt ukjente.

Jeg prøver å ikke tenke på hvor jeg ville vært i dag hvis jeg aldri hadde startet å røyke så mye, så tidlig, men jeg skal heller ikke skylde alt på røykinga. Vi er alle forskjellige, og noen blir lettere påvirket av negative effekter enn andre. Bare gjør et google søk på uncommon forum weed, og du vil finne ut hvor mange som sliter, til og med lenge etter de har slutta. Jeg leste hundrevis av slike historier etter at jeg slutta. De første fire månedene etter jeg slutta var jeg veldig redusert. Hukommelsen min var ekstremt dårlig, kunne ikke konsentrere meg mer enn et par sekunder om gangen og hadde ikke motivasjon til å gjøre noe. Jeg hadde også et dårlig syn, men skygger i sidesynet. Dette førte til at jeg strøyk i nesten alle fagene jeg studerte på universitetet. Etter det hadde jeg fått nok av røykinga.

De fleste blir mye bedre etter de har slutta, men det kan ta opp til flere år hvis man har røyket mye og lenge. Avhenger selvfølgelig fra person til person. Mange skriver at de har blitt merkbart bedre etter 6 mnd. Jeg tror det går greit å røyke en gang i blant, men hvis man røyker daglig tror jeg det vil komme tilbake å bite de fleste i ræva. Lykke til fra en ex stoner!

Det er forresten flere og flere som sliter med cannabis ettersom thc innholdet er sterkere nå til dags, enn det var før i tia. Det er bare fler og fler som oppsøker hjelp, spesielt steder hvor man kan kjøpe veldig potent cannabis lovlig.
Sist endret av neiass; 9. mars 2018 kl. 14:53.