View Single Post
Hei Kjemzi.
Jeg har og erfaring med Iboga - var for ca. tre år siden med på to seremonier ledet av de to som intervjues, med ett halvt års mellomrom.
Jeg kan bekrefte mye av det Bearass sier.
Men og legge til mye mer. Så mye at andre jeg har forsøkt gjengi noe av det til ofte blir stumme, noe jeg kan forstå - vår kristen-influerte begrepsverden begrenser sinnene våre og Iboga har mye mer å tilby, for den som klarer ta imot, enn den kan romme. Å ha tro på reinkarnasjon opplevde jeg f.eks. som en fordel siden da Iboga kan bruke det for å vise deg materiale fra tidligere liv som kan forklare hangups man har i dette.
Iboga er den mest intense psykeldelika jeg har forsøkt og hørt om - bare oppturen varte i over 15 timer, siden vi eventuelt, basert på ett kort hviske-intervju med sjamanen, fikk en servering i timen i tolv timer.
Jeg hadde jobbet endel med å formulere en intensjon, formulert og skrevet ned, men jeg sjamanene sa at jeg ikke fikk lese, jeg måtte formulere, fra hjertet, intensjonen der og da, i begynnelsen av seremonien. "Be here now" som det heter - det er mye av nøkkelen.
Fordeler? Vel, Iboga ga meg en helt ny og mye "større" måte å forstå livet og eksistensen på, og min plass/rolle i den. Den ga meg mulighet til en ro jeg ikke kunne forestille meg deg gikk an å ha, særlig i disse tider. Og den viste meg "the divine on the mundane", altså alle hverdagsmiraklene vi egentlig vasser omkring i uten å se dem.
-
Vel, det var forsøk på noen korte svar på det jeg så du spurte om - bare spør mer om du vil, jeg vil prøve å følge med.