View Single Post
Sitat av TheTsar Vis innlegg
Du har fortsatt ikke skjønt mitt poeng så jeg prøver igjen:

1. Du dømmer folk, men liker ikke at dem dømmer deg!
2. Du bruker negative karrakteristikker av folk uten å ha grunnlag for det.
3. Du viser ikke folk med andre meninger den respekt du forventer at dem skal vise deg.

Når det er sagt så støtter jeg at Redbull smaker svett hoppetau, men det er faktisk irrelevant her. Det som er relevant er at du hevder en rett du ikke gir andre.



Helt enig at propaganda har masse skyld her. Men propaganda bunner som regel i en sannhet. propaganda som negativt begrep oppstår når denne sannheten blir bragt ut av propesjoner.

Det er sant at de fleste som bruker sterkere stoffer har begynt med cannabis. Men, det er derimot ikke sant at du kan snu dette på hodet og si at de fleste som begynner med cannabis går over på sterkere stoffer. En slik forvrengning av sannheten er det jeg kaller misbruk av fakta.

Desutten, om man skulle forlenge denne faktarekken vil man finne at de fleste som begynner med sterkere stoffer har hatt foreldre som har kranglet og eller slåss. da kunne man vridd på den sannheten også å sagt "En krangel hos foreldre fører til misbruk av sterke narkotiske stoffer." Det er faktisk like (lite) sant!
Vis hele sitatet...
Om det er noen folk som sitter og prater skit om ting de ikke vet hva er engang, så kan det lett hende at jeg kan dømme for å provosere, eller irritere. Så om de dømmer meg (Stoner), uten grunnlag, kan jeg lett dømme tilbake for å provosere etc.
Folk har min tillit helt til de ødelegger den, og da oppstår det flammer, så det er ikke "uskyldige" randoms jeg sitter og "dømmer". Dømmer aldri på tomt grunnlag, og det er ganske stor forskjell fra det jeg gjør, og det de gjør.

Kunne heller ikke brydd meg mer om hva folk syns om meg, jeg har det bra med meg selv, har det jeg trenger, om folk sier at jeg er en taper fordi jeg røyker hasj så får de synes det, men om de kommer opp i trynet mitt og irriterer meg (Hint; Jehovas vitner på døra), så henter jeg pappa så får han ta seg av de.

2. Feil; Jeg har grunnlag. Det er der forskjellen ligger. : ))

3. Akkurat deg jeg gjør, jeg gir de den respekt de har vist meg; Så om folk kaller meg noe fordi jeg røyker, eller spiser iskrem, så får de gjøre det, men da slenger jeg gjerne med leppa tilbake, men det er nok det lengste jeg orker å strekke meg når man kommer til "å bry seg".