View Single Post
Sitat av Amygdala91 Vis innlegg
Dette er mine personlige påstander. Jeg ser at de fleste i denne tråden deler mitt synspunkt. Når jeg ikke leser bøker som jeg må lese, leser jeg debatter fra blant annet VG, DB, Nettavisen, tv2, mm. Mitt inntrykk er at det er et helt klart flertall blant de som har gått LHS i forhold til negative holdninger blant flyktingdebatten. Dessverre kan jeg ikke begynne å linke til personlige facebookprofiler, det forstår nok du også. Toppkommentarer er ofte de med flest "likes" og hvis du selv studerer det med jevne mellomrom vil du se at disse toppkommentarene har rasistiske innlegg eller oftest bare negative innlegg. Fellesnevneren for disse innleggene er at de kommer fra facebookprofiler der LHS står oppført som utdanning.

For noen uker siden ble det nettopp postet en sak om flyktninger på VG sin facebook-wall. Jeg husker da en ganske ung jente som hadde kommentert noe ala:
" Nei, spar oss for disse flyktningsakene da? Nå kommer alle som har gått livets harde skole og skal belære oss, med sine fordommer og sitt hat".

Kommentaren hennes fikk svært mange "likes". Det var da dette som ga meg undring over hvorfor det var slik. Og med slik, mener jeg denne negative holdningen, rasismen eller fordomkommentarene som ble slengt ut blant de som har gått LHS.
Vis hele sitatet...
Nettopp!
Det er akkurat det jeg vil frem til, at det er din subjektive oppfatning, også kalt fordom. Og et for tynt grunnlag til å tillegge folk dårlige egenskaper.
Jeg synes du skjærer folk over samme kammen og klistrer de opp mot "gruppas" mest negative.

Det er bekreftende å få masse KP på freak, men diskvalifiserende og få likes i VG ?
Gjør ikke støtten du får her i tråden dette til ditt ekkokammer?
Du oppretter faktisk en tråd hvor du samler LHS i en gruppe, plasserer dem til Frp politisk og tillegger dem politiske syn og nettadferd som du selv mener er negative.
Jeg skjønner ikke hvor du får det fra, sjekker du profilene? skriver folk hva de stemmer?

Du ville vel vært enig med meg i at det ikke hadde vært bra om noen opprettet en tråd med utgangspunkt i å snakke ned muslimer eller folk fra Senegal?