View Single Post
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Seff, men såvidt jeg forsto så hadde han et godt pH-meter liggende å slenge, om han også har kalibreringsvæske så er det jo gratis og mer nøyaktig
Vis hele sitatet...
Hvor skriver han dette? Hadde han hatt et pH-meter hadde han vel heller aldri oppretta tråden? I åpningsposten impliseres det at han vet at vannet hjemme ligger på 7, hvilket igjen skulle tilsi at han har målt - men der heller jeg nok mot at det bare er en vanlig, om enn ubegrunnet, antakelse fra hans side.

Sitat av Fulmen Vis innlegg
pH-papir er lite praktisk til justering. Du må måle-justere-måle-justere etc, et pH-meter gir en kontinuerlig avlesning. Og jeg vil påstå at det er mer presist i praksis.
Vis hele sitatet...
Selvsagt enig. Men se på hva han skriver (min utheving):
Sitat av daffe Vis innlegg
Full kontroll over hva det skal brukes til. Men ut fra formelen til Vidarlo. Hvordan kan jeg da regne ut hvor mye veske med pH 3.5 må tilsettes vann med pH 7 for å komme på rundt 5? Nøyaktigheten på resultatet er ikke så viktig.
Vis hele sitatet...
Han vil bare ha det omlag riktig til plantene sine. For min egen del hadde jeg kasta meg over enhver unnskyldning for å kjøpe flere duppeditter, for all del - men dette her fremstår virkelig som det rette usecaset for pH-papir.