View Single Post
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Ja.
Det er dette jeg tenker på.
Nokas personen jeg referer til var prøveløslatt med spesielle vilkår,
bla. att han ikke kunne ha omgang med andre kriminelle.

Han møtte ved flere anledninger andre ute i parker o.l. for å planlegge nye
opplegg, og de ble lyttet på av spanere.
Vis hele sitatet...
Metkel? At han likevel hadde omgang med andre kriminelle og planla innførsel av større mengder kan jo ha noe å si. Altså først og fremst begynner han å planlegge mens han sitter inne, også bryter han sine spesielle vilkår for prøveløslatelse ASAP... Det er forskjell på å være tjukk i hue eller å bli utsatt for ulovlig og/eller uhjemlet overvåking.

Det var ikke bare spaning og romavlytting han blei utsatt for, men også kommunikasjonskontroll, så helt ut av det blå og uten bruk av hjemmel kan det neppe ha vært, noe annet ville jeg nesten sett som konspiratorisk med mindre kilder fremlegges.

Politiet bryter ingen lov, eller gjør noe i gråsonen når folk ikke kan vente med å starte planleggingen av nye kriminelle handlinger mens de sitter inne og blir "overvåket". Da vil jeg faktisk påstå at problemet ikke ligger hos politiet...

At Dansk politi fullførte jobben og "rotet" bort alle KGene med dop viser bare hvor sårt vi trenger rusreformen for å unngå gjentagelse av slike cowboy-streker. Hvordan kan man utelukke korrupsjon når gulrota tilfeldigvis fordufter?