View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva gjorde at du lot deg selv bli avhengig?

Var det:
Du ikke visste at det var avhengighetsskapende (i den grad)?
Trodde du at du ville "klare deg" bedre enn andre?
Vis hele sitatet...
Visste godt at det var avhengighetsskapende. Det er vel i dag å anse som allmennkunnskap at potente opioider medfører sterk avhengighet. Hadde ingen ambisjon om å klare meg bedre enn andre - når jeg først tok valgene jeg gjorde, så kjørte jeg meg selv ned i rennesteinen med viten og vilje. Jeg var også ganske voksen når dette utspilte seg, hvertfall i forhold til gjennomsnittlig debutalder for intravenøst misbruk med illegale opioider.

Gjorde du nok egen research, eller gjorde du ingen? Var det kompisene som gav deg informasjon?
Vis hele sitatet...
Hadde gjort nok research selv, i tillegg til at jeg har sett på nært hold hva tungt rusmisbruk fører med seg. Hørt nok av broscience opp igjennom, men heldigvis har jeg alltid vært kritisk nok til å søke informasjon på egenhånd.

Hadde du allerede trødd over så mange andre grenser som "gikk fint" og du følte deg litt uovervinnelig? Trodde du at "the system" hadde bare gitt løgner?

Eller ga du egt bare ren f?
Vis hele sitatet...
Personlig havnet jeg på et sted i livet der jeg rett og slett ga faen. Jeg gikk fra å røyke litt hasj i blant, til å sitte med nåla i armen i en håndvending. Som nevnt har jeg alltid søkt informasjon på egenhånd, så jeg visste at offentlig informasjon rundt lettere narkotiske stoffer var, for å si det forsiktig, ganske ensidig og unyansert.