Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av p0ffski
Heey, nå har jeg satt 6 stiklinger idag ! Men jeg tok de fra planter nesten en uke inni blomstringstiden, er det lurt og kutte av den delen av stiklingene som nesten har begynt og forme seg som en liten blomst? Det er ikke rare greiene, kan nesten ikke se det. Men tror du det går i det hele tatt når jeg tok de så sent LoweToGrow? Nå er de under et slags rørlys jeg fant (to rør ved siden av hverandre, ca 1 meter lange) i 24 timer i døgnet. Håper det reverserer blomstringen og at de kan bli i vegetabilsk fase så jeg kan velge meg ut en moderplante av de Krysser fingrene jeg for at de overlever natten ! Tips ?? PEACE

Også overtok jeg en plante av de 8 kompisen min hadde til blomstring samtidig idag. Skal blomstre den for han bare da men, morsomt uansett Trenger øving.. Men den planten er to planter. Dvs, de er to planter tett i hverandre i samme bøtte. (Ikke boble bøtte) Men med jord. Kan de her splittes, så de kan gro hver for seg ? Eller blir røttene ødelagte av det ? Hvordan gjør man det isåfall? Eller skal jeg bare blomstre de ferdig sånn som de er, og få de to til og bare gro inni hverandre og bli EN STOR JÆVEL? hehe .. Hva syns du LoveToGrow? Eller hvem som helst som har erfaring med dette ?? på forhånd takk for svar !

Klarte ikke og vente , MÅTTE bare kutte av toppen på 3 av stiklingene , den delen som så ut som var påvirket av blomstrings-perioden... Får se hva som skjer
Vis hele sitatet...
Kan starte med å fortelle deg at man kan ta stiklinger når som helst, men er bestandig mye lettere å få de til å overleve hvis de tas i vegfasen. Når det gjelder hvor på planten det er best å ta stikoinger vet jeg bare om hva som er best i vegfasen og det er: Langt nede på planten, det vil se de skuddene som har fått endel mindre lys enn resten av planten. Og så er det alltid en fordel at planten ikke er så full av nitrogen. Lettere å få røtter på stiklinger som har lite nitrogen i seg. Jeg skulle tro at 1 av de 6 stiklingene skulle klare seg, og de vil reversere til vegfasen så lenge du gir dem 18-24 timer med lys(24 er best).

Det at han har satt to planter i en bøtte er ikke jeg helt fan av, problemet med dette er at nei du kan ikke skille de, da skaden på røttene kan resultere i døden, det andre med planter som vokser i samme potte/bøtte er at de sloss over næringene, altså planten får stress og du vil ikke få optimale forhold for planten, men klart det går å gro to planter i samme container=) Det du kan gjøre er å bruke tråd til å trimme de litt fra hverandre? Men ja bare blomstre den som den er=) Lykke til!