View Single Post
Sitat av Yochi Vis innlegg
Jeg mener at Spotify bør stille krav til podkaster de betaler 100vis av millioner. Og at de bør avslutte det samarbeidet om de ikke syns podkasten har et budskap de kan stå inne for.
Vis hele sitatet...
Det er fair å stille krav, men man kan ikke hoppe rett til “du kan aldri ytre deg om noe du ikke er 100% sikker på”. Dersom han skal pålegges å aldri si noe feil så kan du si takk og farvel til tilnærmet lik alle podcasts. Et mer rettferdig krav å stille er at episodene faktasjekkes før de publiseres, og at man legger inn en disclaimer på punktene i samtalen som viser seg å være feil.

Sitat av Yochi Vis innlegg
Å si at en skal forbedre seg betyr forresten ingen ting før det faktisk skjer.
Vis hele sitatet...
Hvilke indikasjoner har du på at noe ikke har skjedd? Har det kommet noen nye episoder hvor han har gjentatt feilene han har beklaget for?

Sitat av Dodecha Vis innlegg
For meg er det ganske åpenbart at Bl4derunner allerede har foreslått en løsning: Starte å stille kritiske spørsmål til de med feilinformasjon, noe han tydeligvis besitter evnen til å gjøre, når han er så rask med å stille kritiske spørsmål til eksperter som har forskning til å underbygge påstandene sine.
Vis hele sitatet...
Dette er jo det han allerede har sagt at han skal gjøre.

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Etter at hun sto frem som konservativ så har populariteten skutt, og det virker ikke som dama har noen skam for hva man kan gjøre for penger, det samme kan sies om f.eks Rush Limbaugh, han droppa ut av college som 20 åring for å drive med radio, var ikke sånn superpopulær men når han begynte å rable om konspirasjoner i venstresiden så skøyt han opp i popularitet.
Ben Shapiro har gjort en karriære av å "diskutere i senk" folk fra venstresiden, ironien er at han alltid diskuterer med folk mye yngre og mindre øvd i debatteknikker enn han selv. Det er litt morsomt å se han fyre av alle kanoner mot en som er ti ganger mer intelligent.
Vis hele sitatet...
Har du reflektert noe særlig over hvorfor det har blitt sånn? For meg så virker det nesten som at venstresiden har prøvd å distansere seg fra vanlige folk, rommet for åpen dialog om motstridende meninger har nesten blitt totalt fraværende. Den arrogante ovenifra og ned holdningen den “opplyste venstresiden” har til alle som stiller spørsmål som er utenfor konsensus er kvalmende. Dette har temaet har jeg snakket om flere ganger her på forumet, og problemet er at vi har blitt for polariserte – men ingen ser ut til å være villige til å prøve å forstå den andre siden. Det er ikke det at jeg prøver å forsvare de som er ekstreme på høyresiden, men venstresiden må også ta eierskap for de ekstreme på sin side. Uansett, dette blir en avsporing, dersom vi skal prøve å ta grep om denne problemstillingen så bør det være forbeholdt en egen tråd.