View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Her syns jeg du tar feil.
Man har et ansvar som venn også, (hvis man ønsker å ha venner).
Kanskje han ikke klarer å tydeliggjøre dette når det står på, men da må han gjøre vennene
sine bevist på at dette kan skje på forhånd.

Man kan ikke forlange å ha venner å samtidig kreve at de skal finne seg i å bli behandlet som luft når det måtte passe.
Vis hele sitatet...
Men han har sagt fra før. Hva mer mener du han på forhånd skal gjøre vennene sine bevisst på det med?
Du snakker om ansvar men det er en grunn til at alvorlig psykisk syke kvalifiserer til sykemelding og i noen tilfeller ufør og det er fordi man ikke klarer å ha ansvar pga helsen sin. Når jeg leser denne tråden syns jeg ikke det er rart at mange tar selvmord med så lite forståelse rundt seg om psykisk sykdom.
Man må slutte å tro at man er sentrum i andres liv for alle har hver sine liv. Noen kan ikke henge pga barn og familie og andre kan ikke henge pga sykdom det får være greit for ekte venner er der uansett når det skulle passe for begge igjen. Det at noen ikke svarer er ofte like lite personlig rettet som en tilfeldig person stirrer ut i tom luft og du tilfeldigvis sitter i øyesiktet!