View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva mener du med at det "omtrent" stod det? Stod det det?

Anyway det er en vanlig talemåte for noen hvis man er pissed og ikke får det som man vil. Er ikke sikkert han tenkte over det i øyeblikket at du er deprimert og at det faktisk betyr å gå å henge seg... Det er en jævlig shtøgg og hensynsløs ting å si til en som en deprimert! Ikke for å forsvare han eller noe men kanskje han var drita colahøy og fornærma bare fordi han ikke fikk svar og mente det på samme måte som "fuck deg". Også idiotisk ting å skrive bare fordi man ikke får det som man vil men noen tåler ikke å bli ignorert eller etterlatt.

Det kan være vanskelig for andre å ikke ta fraværende svar personlig. Jeg er som deg og svarer nesten aldri så masse tidligere venner tror at jeg er dritarrogant. Jeg ser hvem som er ekte venner når jeg reacher out og forklarer hvorfor og de svarer at jeg ikke skal unnskylde meg for de er her for meg uansett.
Ikke mange tar det sånn men det får være opp til deg om du vil ta en alvorsprat med han å fortelle at du er deprimert og derfor svarer du ikke, og at det var helt bedritent av han å skrive noe sånt, skvære opp og få høre hans side av saken eller om du bare vil droppe han som venn. Det er ikke lett for andre å gjette eller forstå at det er fordi man sliter psykisk at man ikke tar kontakt.. De fleste har busy liv og en kan lett tro at en kompis liksom har blitt for busy for seg hvis man ikke har tatt den åpne alvorspraten om hvordan det egentlig står til. Det sagt så er ikke kompiser som det ikke går an å snakke om psykisk helse med noe å samle på, en kompis skal spørre, bry seg, lytte og ta hensyn, være en som viser støtte og ikke en som disser deg når du forteller at du ikke har det bra psykisk.