View Single Post
Sitat av magnet Vis innlegg
Aner en smule panikk nå. Er det igang for fullt nå eller?

Har lagt merke til crypto økning i det siste.

Hva skjer med resten av verden om dollaren kollapser hardt?
Vis hele sitatet...

Mange erfarne folk i krypto-miljøet som føler vi er på toppen nå. Og det vet man når man overhører ett par ungdommer på kafè hvordan de skal bli rik på XRP..

Når dollaren kollapser kommer vi alle til å bli påvirket. Mange vil miste jobbene sine. Mange vil miste husene sine fordi rentene har steget så mye at folk ikke lenger klarer å betjene lånene sine. Om man i dag sitter med lån på flere boliger, så er det nå man vil selge ett eller flere og refinansiere sin egen bolig. Leiemarkedet kommer ikke til å ha samme inntekter som det har hatt hittil.

Sitat av Rosander Vis innlegg
Dagens mest unyanserte innlegg. Du snakker varmt om kjernekraft (og jeg er tildels enig) men har du tall som sier at antall kjenrekraftverk i verden er på vei opp?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke sagt at antall kjernekraftanlegg er på vei opp. Jeg sier at kjernekraft er den eneste løsningen om vi skal kunne møte energi-etterspørselen de neste 20 årene. Kjernekraft er også den mest miljøvennlige energi-formen. Grunnen til at land har vært skeptisk til kjernekraft er fordi Chernobyl-ulykken på 80-tallet sitter friskt i minnet på folk. Det samme gjør Fukushima-ulykken i 2011. Men tingen er at teknologien har forandret seg flere hakk siden 80-tallet. Vi har faktisk bare hatt 3 kjernekraft-ulykker siden teknologien ble oppfunnet. Jeg tror folk er redd ordene kjernekraft og radioaktivt, men når politikere får opp øynene for at det er den eneste løsningen for en stabil energi-produksjon, så vil man se flere anlegg starte opp. Når jeg anbefaler uranium-aksjer er det ment for langtids-perpektiv.

Kan varmt anbefale denne videoen, som setter lys på de fleste kjernekraft-spørsmål man måtte ha.

https://youtu.be/NIEfH2Wu-Ak
https://youtu.be/NIEfH2Wu-Ak
Sist endret av Molekyl; 15. mai 2021 kl. 11:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.